3.10.10

KecUr LiUr aKu nEng0k

  
Ayam Puteri Saji
  Ngeh3...haha..ni dia yang buat aku kecur liur nengoknyee..Ayam Puteri Saji namanya...bunyi namanya pun dah sodap apalagi kalau dah makan kn? Iyo lah tu..belum rasa lagi dh kata sodap..klu chef yang masak kompom dah sodap..tapi yang ini aku yang masak!! !st time cuba lak tu...maklum la jarang2 jengah ke dapur...hehe...sejak dapat title isteri je baru rajin2 ke dapo...tu pun sbb En badin yang suruh!!!


Rempah ratus..siap label kt penutup tu...hehe.. tak berapa nk cam klu tak labelkan..hahaha..
Mula2 nak masak tadi tak da terpikir langsung nk interpreemkan Ayam Puteri Salju ni...Eh! silap..Saji daa... dah siap masak dah padamkan api..tetiba je..alamak!! baru teringat camera..lupa nak ambik gambo dari mula2 sediakan bahan & cara2 nak memasaknya...tapi tak apa la...yang ada ciput2 ni pun bleh kongsi jgk kn....


Ni saja je..nak jugak interpreemm tuuu...
Haa!..kat bawah sinun nanti aku akan listkan bahan2 & cara nk masak k...senanglah sangat!

Ha! ni dia yang kata dh siap masak baru teringat camera tu...dok dlm belanga lagi tu..klu tau nk interpreem, sanggup aku kuarkan belanga itali yang mahai tu....hik3...konon nk nmpk tantek gituuu kannn...urm, belanga itali la sgt..mana la nk cekau tu? tipu je xda pun (^;^)


Hahahaahaha...jangan marah arrr....bahan 1st sekali ialah..bahan rujukan!!!

ha tu! nampak kan...copy sendiri la..jari jemari ku dh lenguh2 weh..hehe
Kihkihkih...opss..jangan marah aku..kan awai2 tadi aku dah habaq kat angpa....aku ni kan 1st time masak Ayam Puteri Saji ni & j a r a n g-j a r a n g masuk dapo kn masa anak dara dulu. Ha dah! ini je la cara nak pandai masak pun...kan? haaa..betoi la tu..Banyak koleksi resepi aku..yang dapat dari kwn2 opis pun banyak...nak tengok dak? klu nak tgk aku nk interprem ni..tggu sat nah!

Nampak? kerabu kaki ayam tu...big likeeeee kaki ayam!! nyam2

See! Kari kepala ikan...tulih atas kertas ja koyak plak buku sekolah anak...member aku punya keja..

Kerang masala pon ada..see! sempoi punya kawan koyak buku matematik anak dia..huhu

Yang ni macam2 ada...spagetti yang senang la sangat nk buat tu pun aku mintak kt kwn2 woooo...

Apamacam? Hebat kan aku? tiap kali nak masak buka resepi...tapi tak apa sekurang-kurangnya aku dapat belajar memasak jugak kn? Angpa macamna plak? Moh le kita kongsi2 cerita yok...(^;^)

1 comment:

  1. sedap. nanti masak lagi. masak yang hebat2 tiap hari lps tu msuk dlm blog...kenyang perut bdin..hha

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D