27.12.10

♥ Adoiii laa...kaki terpeleot!

Salam.
Hai, pada yang lalu lintas kat sini.
Kalau dah terlanjur lalu lintas tu buat la kunjungan hormat sekali kat Followers tu.
Hik! ambik kesempatan pulak. HeHeeee.

Oke. Jom Dengaq cerita aku.
Lepas kuaq dari ofis jam 5 pm tadi dengan pantas aku tukar baju
dan terus gerak ke Kompleks Sukan Batu Uban, Penang.
Nak p aerobik! penuh semangat!
Sesuaiiii la sangat dengan slogan TIADA ALASAN! untuk tidak cergas!
Hah, ambik hang..kena la kat sapa2 yang tak pernah bersenam tu kan.

Memang syok la sambil layan muzik rancak. lompat2. gelek2 bontot sikit.
Tengah syok2 dok senamrobik tu. 30 minit selepas itu..
Tiba2 ADOiiiiii laaa.
Kaki cek terpeleot! terseliuh lohh. Kaki Kanan.
Sakit oii kat tumit tu..rasa cam retak pon ada. Pelik.
Padahal pakai sport shoe. Camna aku lompat tadi??
Salah langkah kot masa silang kaki buat grape vine tadi tu..
Ah..lantak la. Aku nak balik.
Tu la sapa suruh tak UTAMAKAN KESELAMATAN.
Tak ada sapa nak bertanggungjawab tau. Sendiri tanggung la.

7.15 pm aku kuaq dari Kompleks Sukan terus ke susur masuk Jambatan Penang.
Aik. Boleh lagi tekan pedal minyak. Tak sakit la sangat.
Sakit kat tumit je. Jari2 kaki tu tak sakit langsung pon.
Pelik lagi. Hari ni jambatan lancar. Tak jem pulak.
Bagus. Tapi aku drive slow je.
Mood cool walaupun `ter'dapat kecederaan yang tak disangka2.

Lebih kurang 7.55pm  sampai rumah.
Mandi. Wangi. Solat. Apalagi nak buat. Lapaq??
Nak masak memang aku tak kuasa laa. Penat.
Tapi lapaq ni?

Last ni je aku dapat bagi kat perut aku ni.
bebola ayam, scallops ayam dan
drummet ayam. Bukan aku makan
semua ni tau..share dengan Badin.
Dalam dok penat2/sakit pon daan lagi buka tenet tu.
Nak jugak jenguk blog. HeHeeee.
Kalau buka tenet tu laju tak apa jugak.
Siput baban pon jalan laju lagi tau.
Mau ke parit jugak aku humban broadband ni.
Eh! jangan. Sabaq dulu. Tunggu TM mai pasang streamyx dulu.

Ha, pastu nak humban ke laut pon tak apa. TM ni pon aku hangin jugak ni.
Dah dekat 2 minggu register. Tak mai2 pasang lagi pon..adeh laa.
PeniN aku dengan depa ni!

No comments:

Post a Comment

Nak komen? Haa..sila! sila! :D