4.1.11

♥ kaki aku dah PATAH ♥

KULIM, 04 Januari 2011: Hari ini aku cuti memerapkan diri dalam rumah dan juga cuti yang pertama bagi tahun 2011. Hampeh!! awal2 tahun dah kena tanda dalam rekod cuti. Tapi tak apa, baki cuti tahun 2010 ada 23 hari lagi + 30 hari untuk tahun 2011 ni = 53 hari. Kena - 1 untuk cuti hari ni = 52 hari. WoW! banyak lagi cuti ni..macam tak luak je. Apa nak kesah sangat kan, cuti melambak. Tapi yang aku kesahkan sangat pasal...aku dah PATAH kaki!

Ayoo, bukan kaki aku yang tengah boleh berjalan2 ni patah. Alhamdulillah, masih sempurna tubuh badan aku dari sebarang kepatahan.

Kereta aku yang rosak!! Bukan ke orang2 kebanyakan selalu guna istilah `PATAH KAKI' bila apa jenis kenderaan pun yang digunapakai tu rosak??? Kan..Kan? Jadi aku tak salah guna la istilah tu kan?

Sebonarnyo, ada insiden yang sangat aku tak mahu terjadi apatah lagi di tahun baru ni. Tahun lepas dua kali jadi benda yang sama dengan semalam. Aku sangat tensen bila jadi macam tu. Sungguh aku tak suka. Sungguh aku rasa susah. Sungguh aku rasa takut jugak. Sungguh aku rasa nak tukar kereta!

Semalam 3 Jan 2011, aku punya semangat nak bekerja tersangat berkobar2. Dah sama berkobar tu macam bendera Malaysia yang di ikat kat tiang tepi padang kawad kem aku tu tau! Masa nak pi kerja..semua lancar. Oke je selamat sampai dari Kulim ke Penang.

Tapi, semalam cuaca tak berapa elok..hujan. Sampai tengahari. Perut rasa lapar gila. Nak keluar malas la hujan lebat. Tengok jam dah pukul 2. Ish, tak boleh duduk dah ni nak kena keluar makan jugak. Jenguk atas, bawah, kiri dan kanan..clear! boleh keluar. Hujan rintik2 je. Aku roger si Anna, my buddy! Lepas kenyang perut, terus drive balik ofis.  Dah siap parking kemas..gedegangggggg! (tutup pintu la) Lepas tu, aku dengar bunyi shreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeekkkk..memang panjang pun bunyi tu 2,3 minit lepas tu baru senyap!

Adoiii..bunyi apa pulak ni? aku dah tak sedap hati..start balik enjin tengok temperature oke je! Call laki aku dia cakap tak ada apa kot. Sebab pagi tu sebelum aku pi kerja, Badin dah check air kat tangki dan semua2 tempat...Beres kata dia. So, apa masalahnya pulak kan? Aku pun terus masuk ofis.  

Jam 4.30 aku dah siap2 nak balik, sebab terpikir pasal kereta tu. Lagipun, semalam bos tak ada. So, boleh la aku ca'lik'but' (cabut)  awal. Masuk je dalam kereta..aku terus `pujuk' kereta aku. `..Sentra ku sayang, jangan buat hal tengah jalan tau. Tunggu kita sampai rumah dulu. Nanti kita p bengkel, check apa yang tak kena ya sayang..'
Lagipun orang2 kebanyakan (orang lagi) kata, kereta ni pun sensitif juga. Jangan cakap sebarangan pasal kereta kita kan..nanti merajuk!

Baru sangat je aku keluar gate kem tu..aku dah rasa kepanasan walaupun pasang aircond. Zap! terus mata tangkap kat meter..tengok paras temperature tu dah nk sampai H! Alamak!!! aku terus buat U-turn ala2 ambulance..kecemasan! Masuk balik kem. Aku tengok budak guard yang buka gate kem tu dah muncung2 mulut. Hampeh! kata dia..baru je keluar nak masuk balik..penat tau tarik gate besi tu! haha..lantak hang la. Bukan keja aku. tengah Hot~

Aku pun terus cari tempat yang sesuai nak cool kan 'Sentra Ku Sayang' tadi tu. Huh! untuk kali yang ketiga dalam jarak beberapa bulan je repair! Masalah yang sama! Tensen! Hot! Aku malas nk tunggu `Sentra Ku Sayang' tu cool dah. Pinjam Myvi Pozi, terus blah balik Kulim. Masalahnya, kalau rumah kat Penang tak kesah sangat..boleh merempit dengan motor pi kerja. Tapi ni jauh, nak kena menyeberang laut setiap hari, kadang sejam baru sampai rumah. Tu pun bergantung pada keadaan jalan..kalau tak sesak, tak da excident bagai oke laa..Huh!

Jam 9 malam, lagi sekali aku pi Penang dengan Badin nak ambik `Sentra Ku Sayang' dan nak pulangkan Myvi Pozi yang aku pinjam tadi. Sampai kem, Badin pun pomen kereta tu. Pasal2 kereta memang aku tak tahu langsung. Aku dah malas nak tengok dan cakap kat Badin. `..Badin buat kereta ni dulu, sayang nak naik ofis jap..nak settle kerja sikit dan nak isi borang cuti!!'

Nak tahu? jam 1 lebih baru kami sampai Kulim. Sedih sangat! Sentra Ku Sayang dah tak mahu dengar cakap. Dah degil!

Itu la kesahnya!


No comments:

Post a Comment

Nak komen? Haa..sila! sila! :D