15.2.11

aku ada cucu & aku dah jadi tok !! Owh~


Salam. Wahai cucu kuh!! 
>.<
Owh ! sungguh tak sesuwai dengan usia kuh ini .


Tak caya eh? Nak tengok cucu aku tak? sat nak boh gambaq. comel dowh. putih lepak. mata sepet lagi tuh. Mai tang mana tak tau sepet tu. mak pak dia tak supa macam anak pong! [tobat kena sekeh pala kalau mak dia baca ni]

Haish! Ciptaan Allah S.W.T jangan di pertikaikan ye..Syukur Alhamdulillah ye bila anak yang dilahirkan tu sihat tubuh badan dan takda cacat celanya. [lenggok Ustazah Bahiyah]

Haaa..mari dekat..mari dekat-dekat..
nak perkenalkan ni:
cucu pertamaku


Faqihah Zulaikha
Tok Ngah dengan cucunya *gulp*
Faqihah dan Tok Ngah
Apa ke halnya pulak aku ada cucu ni? Aku sendiri pon belom ada anak [sob..sob..uwaaaa!] tetiba buat entry sentap ada cucu. Kacau tak?

Alkisahnya camni.. Mak nya Faqihah yang bernama Faizah ni sebenarnya 'anak sedara sepupu' dengan aku. Maknya manggil aku  Mak Ngah dan maknya tu taklah muda dari aku tapi kami ni seumor je. Jadi bila mak nya Faqihah ni ada anak kompom la anaknya kena manggil aku Tok..ye dak?? So, Faqihah ni cuma cucu sedara aku je pong! Heeeeeeeeeee....saja bagi sentap sikit. 

Kira oke lagi la kan kalau aku yang dah nak berumo 30 tahun pada Mac depan ni dah ada orang panggil aku TOK ! Tapi cuba korang pikir..camana gayanya adik bongsu aku Cik Ein [solihin] ni yang umonya baru 8 tahun dah dapat gelaran TOKWAN dek kerana Faqihah Zulaikha???
KahKahKah..nasib la cik ein weh!

4 comments:

  1. ok la tu....nanti dah ada cucu sendiri xla rasa janggal...haha

    ReplyDelete
  2. sebenarnya bangga...hehe.. Bkn senang jugak nak dpt cucu masa kita tengah muda ni :)

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D