28.3.11

nak langsing tak? meh join kelab diet

Assalamualaikum!


bebaru ni kan erm.. tak baru la jugak tapi 2,3 menjak kot..nafsu makan aku cukup menjadijadi. Mungkin pasal aku tengah bercuti sakan dan takda keja sangat nak buat kat rumah..so, terpandang benda makan je la kot. Tapi tak jugak sebab apa bila aku keluar pi manamana pun asyik nak makan ja, walopon baru lepas 5 minit aku makan..aku nak makan lagi? apa tu? 

Hrmm dahlah cakap banyak pun tak guna kan so, sebelum kita merebakkan lagi lemaklemak dalam badan dengan nafsu makan yang semakin cemerlang ni meh kita nyahkan nafsu 'nak' tu dulu =.=! 'makan' la...

Menakjubkan tak kalau aku bagitahu yang haruman daripada wangian dapat membantu kitakita yang wanita ni lebih langsing? Ya! kajian terbaru yang dijalankan mendapati ada jenisjenis aroma yang dapat membantu kita menurunkan berat badan, menambahkan semangat olahraga..bagus la aku kan suka aerobics >.< serta mendapat kualiti tido yang lebih baik. meh kenal jenis wangian yang boleh bantu langsingkan badan;



1. menguruskan badan
haruman limau bali setiap 15 minit sebanyak 3x seminggu; bukan hanya membantu mengurangkan nafsu makan tapi dapat turunkan berat badan jugak. kalau takda haruman tu, cuba hidu aroma buah yang segar tu  pun dapat bantu kurangkan kuantiti makan kita.



2. mengurangkan nafsu makan
hahaha..yang ni untuk aku kot sebab boleh diatasi dengan haruman epal hijau, pisang ataupun pepermint. ketigatiga aroma ni bila kita hidu dia time tengah lapar akan dapat membantu menurunkan berat badan dengan banyakkkk berbanding orang yang tak menghidu aroma ni. eh! paham tak ayat aku ni..bukan aku yang cakap tau..depadepa yang buat kajian di smell & taste treatment and research foundation, di chicago nuu yg cakap...arr!



3. semangat olahraga
kajian depa jugak menunjukkan haruman pepermint pon mampu meningkatkan semangat utk berolahraga, dengan meningkatkan latihan, menambah kewaspadaan, mengurangi kelelahan dan memperbaiki suasana hati kita...

kalau rasa macam raguragu tak percaya, beli majalah wanita bil 1427 haa buka tengok dlm tu betoi ka dak oke =)



*gambar semua tu godek kat google je ^_^
suka tak? suka tak suka tak? suka! LIKE laa~

4 comments:

  1. sy nak join boleh? HOHO

    ReplyDelete
  2. err..sori kelab ni tak buka lagi sbb sy pon baru je kena spggn nasi! tgh2 mlm pulak tu ^.^' makin parah=.=!
    huhu

    ReplyDelete
  3. berapa bayaran untuk join kelab ni niza.... hehehe ingat nak juga amalkan diet cam ni

    ReplyDelete
  4. free je wanzi...cuma kena buat sendiri kat umah..hehe

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D