11.7.11

hujung minggu





Assalamualaikum! 2 hari cuti...2 hari aku perap je dalam rumah. Buat apa dalam rumah? Hermmm...biasa lah..mengemas. Suka sangat kot kemas rumah. Hingga kan setiap kali mengemas tiap kali tu la tukar posisi perabot.  Perabot yang ringan dan mudah alih je la. Takkan bantai angkat katil sorang2 je kot! Logik ke? Memang suka gila dekor rumah.  Lepas raya nanti nak renovate porch dengan bahagian belakang rumah... Tak sabar sangat dah nak cat balik rumah lama pemberian mertua ni.  Tiap kali bincang dengan laki pasal nak pilih kaler cat mesti bertekak sebab aku tak setuju dengan kaler yang dia pilih dan aku nak aku je yang pilih pasal cat2 luar dalam rumah ni. Sebab aku suka tengok rancangan dekorasi kat tv, kat intenet, kat majalah dan macam2 la..minat kan.  Jadi aku pikir aku tahu semua la kan..konon!  


Suka merah. Nak cat ruang tamu camni la..cantik tak?
gambar: google


Dah puas hati mengemas. Lapar. Masak pulak..cuba resepi baru yang ntah apa2..kadang jadi kadang tak. Kalau tak jadi tu tempat dia dalam tong sampah la. Rugi. Tapi takpa..pelan2 belajar. Tak salah kot mencuba.



Dah kenyang..rileks je la depan tv. Takda apa dah nak buat. Macam tu la rutin aku masa cuti kalau tak balik rumah mak ataupun mertua. Keluar jalan2? Kami tak keluar sesiang.... Malam2 je baru keluar. Dari sebelum kawen sampai sekarang tak keluar siang..Masa untuk keluar siang memang tak ada. (kecuali la kalau ada hal penting) Sebabnya laki aku dari dulu dah biasakan diri waktu siang untuk dia buat kerja je... Walaupun hari dia tak kerja/cuti tapi dia ada kerja sampingan..projek menternak dengan kawan dia. Mula2 berkawan dengan dia dulu aku memanjang bising kat dia. Ye la masa tu bujang kan bila hari minggu mesti la boring bila kena perap kat bilik je kan. Tapi sekarang aku dah biasa jadi aku dah tak kisah. Aku bangga dengan dia..dia rajin kerja dan sentiasa pikir untuk masa depan kami, Alhamdulillah! dan aku rasa bersyukur sangat dapat suami yang sentiasa berfikir untuk memajukan hidup, diri dan keluarga. Tak penah duduk diam. Mudah-mudahan usaha dia berbaloi. InsyaAllah!




1 comment:

Nak komen? Haa..sila! sila! :D