16.8.11

Kembali merapu setelah lama merapi.. *menyepi la


As salam. Lama dah kot tak update! Tak tau nak mula dari mana. Otak blank! Beku. Mungkin banyak makan sebab tu otak lebih tertumpu kepada bantal. Lazimnya, macam tu la. Kenyang je ngantuk. Ngantuk je mesti kenyang punya pasal. Tapi aku bukan sebab kenyang kot sebab aku berbuka tak makan banyak pun atau yang ringan-ringan je tapi ringan2 pun kalau kuantitinya banyak? Hrmm..nasi time sahur je. Kira-kira nak diet la tu sebab untuk 1st time nya berat aku cecah 60kg! Omakkau! Berat tu. Rasa macam nak lompat2 je bagi berat tu jatuh gedebok 54kg balik, boleh?  Dah tak guna oke. Kena aerobik run la gayanya.

Risau bila timbang berat kat Tesco dua malam lepas tengok2 angka yang sangat memberangsangkan jantung aku. Risau kalau BMI lebih. Apa nak buat ni..kurangkan makan. Dah! Patut la 2 minggu lepas aku perasan uniform dah ketat. Terbonjol2 ehem, lengan, perut..huh! Ingatkan uniform tu yg makin kecik sebab dok kena gosok dengan serika hari2 sampai baju tu keriyot2 kecut. Tak logik hoi!

Seminggu lepas laki aku tegur..dia kata nampak aku macam pregnant. Alhamdulillah girang lagi tapi hakikatnya tak sebab bendera merah tengah berkibar2 dengan  megahnya langsung memusnahkan impian aku, huh!...tapi mengandungi lemak ya, copy paste ayat datuk siti. Aku tengok pun macam dah 3 bulan preg. Dugaan betul la. Kalau betul pregnant takpa rela je aku badan camtu pun tapi kalau dok bawak lemak yang takda pekdah tu tak rela aku..hudoh! 

1 comment:

Nak komen? Haa..sila! sila! :D