23.10.11

kelumumur berkuping-kuping....eyeewww!




Anda ada masalah kelumumur?? Jangan bimbang!! Gunalah syampu cap kutu anti kelumumur untuk menghilangkan bla bla bla bla.....! pi blah ahhh.....ayat kemain lagi.


Oke, itu ayat dah cemuih kita tengok kat iklan di tv, kan?


Dan entry ni bukan nak buat iklan macam kat tv yang semata2 nak bagi laku syampu dia tuh! berkesannya tak sangat pun...tapi bergantung juga kepada tahap penjagaan rambut memasing. ye dop?


Ni haaa... rambut aku yang bermasalah sekarang ni! Sambil2 tengok tv...tangan aku ni rajin macam biasa la tak reti dok diam. Kalau tak pegang penyepit cabut bulu tiak! mesti pegang2 rambut yang mengurai panjang macam hantu kak limah....errrr...silap pi sebut dia pulak!!


Garu2 sekali kulit kepala...makin di garu makin syok! Tetiba rasa lain macam je terselit kat celah kuku....hitam!! arghhhhh. kemomok pulak...tidakkkkk!! Betul2 tak suka kalau ada kemomok kat kepala. (aku sebut kemomok je)


Tapi sejak seminggu dua ni aku malas nak uruskan rambut ni....sebab kekangan masa dan kadang2 nak cepat bila mandi pakai syampu je....conditioner dengan serum tak pakai. Lambat!! Lagi2 hari kerja memang tak sempat. Jenis aku pulak...tiap kali mandi mesti kena basah rambut...kalau tak basahkan semua macam tak mandi je.


Nak gunting sayang pulak bila dah panjang...lama simpan. Tadi cari2 kat internet petua nak hilangkan kemomok ni. Banyak rupanya petua yang ada tapi aku pilih yang paling mudah la.....


Guna air perahan limau kasturi atau limau nipis. Tonyoh2 air tu kat kepala....pakai shower cap untuk sebatikan dan penyerapan yang bagus sampai ke kulit kepala. Tunggu sat dalam 15 minit pastu basuh. Siap!! Tapi esok baru aku buat...hik3


Kalau yang ada banyak duit tu elok pi Yun Nam Hair Care je.....lagi senang kan? Oke, kalau nak tau banyak lagi petua pasal penjagaan rambut klik SINI dan untuk mengetahui punca terjadinya kelumumur klik SINI.


Semoga masalah kelumur anda dapat diatasi. eh, masalah aku la!!




12 comments:

  1. eyza pun banyak kelemumuq.. dah try macam2 syampu pun x jalan gak... yang buat malaih tu bukan apa... rambut asyik gugur jer.... thank's bagi petua tu..nnt nak cuba la...

    ReplyDelete
  2. ish saya pun ada masalah tu lebih lebih lagi time BZ. tak tau nak cakap ape lah bila dia datang. Kena shampoo hari2 jugak lah untuk hilang..

    ReplyDelete
  3. Semoga masalah kelemumur awk dpt diatasi hehe...sy jarang terkena kelemumur ni..

    ReplyDelete
  4. hehehehehe. kelelmumur dan kulit kepala tak dapat dipisahkan bak aur dan tebing. tetibe !

    ReplyDelete
  5. masa kerja dulu ada kelemumur sebab kepala bertutup memanjang.dah tak kerja ni tak dak la dah..
    ada masalah rambut gugur ja..
    sejak besalin tak selesai2 lagi masalah rambut gugur ni..

    ReplyDelete
  6. betul ni kena tonyoh ngn limau kasturi..ok nk cuba..klu rmbut sy gugur..sy saman akk nnt..haha

    ReplyDelete
  7. botak kepala kak..

    mesti seksi..

    hahahaa.. :p

    ReplyDelete
  8. eeeeee pale dia ada kelip2 momok....

    ReplyDelete
  9. gunalah syampu cap biawak..huhu

    ReplyDelete
  10. sy pon ade, yg putih2 tu la bkn hitam, tp bila syampoo je ok je... ajaib x? ajaib x? ehh???

    ReplyDelete
  11. Anak saya teruk kuping..sampai rambut dah botak
    .

    ReplyDelete
  12. Kalau rajin boleh buat petua yogurt dengan lada ataupun aloe vera untuk rambut kelemumur.

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D