17.11.11

aku dapat rasa apa yang orang dah rasa





Wahh..tajuk! kemain kan. Tapi aku sentap gila babas jugak semalam sebab blog tiba2 je takleh buka. Bila aku try tak boleh, try tak boleh...terai lagi sekali pun tak boleh. Dia dok keluaq ayat ni la sampai kesudah.

Ayat apa? ayat keramat ni la...







Sapa penah jadi macam ni? Aku pun pelik. Tak tekan apa2 pun tetiba je takleh buka. Sebelum ni aku ada baca kat blog orang je blog kena hack la, kena remove la tapi aku buat rilek ja sebab aku tak paham lagi cemana rasanya. Tapi sampai sekarang pun aku masih tak tahu blog aku tu dah kena apa?

Tapi bila aku kena 'ujian' camtu sekejap je pun dah macam mati akai. Hehe...gelabah bewak jugak la. Tapi gelabah2 pun... rasa oke lagi kot sebab aku macam dah fed up nak buat sampai dapat, aku rasa macam nak tutup je laptop dan tidur sampai ke pagi.

Dalam masa sama aku terus godek2 kat gmail. Hantar emel kat google la. Lepas tu aku pun dah tak ingat cemana aku buat sampai la terjumpa kat satu tempat ni dia suruh masukkan nombor handphone lepas tu google hantar verification code tu kat henpon aku. 

Dah masukkan vc tu baru dapat buka gmail tapi blog belum boleh lagi. Rilek kejap pastu terai buka balik baru boleh. Wahh...berbunga2 kembali hati aku ni. 

Masa tengah tak keruan tu sempat la jugak hantar mesej kat facebook kakak otai kita tu. Nak mintak tolong sangat2 la tu. Sebab aku memang tak pandai pasai2 tu. Segan la nak cakap sapa... sebab aku rasa malu gila. Nampak sangat macam terdesak... Hrmm, memang la gelabah bewak jugak masa tu. hehe

Memang tak terpikir dah masa tu nak google je cara2 nak buat bila blog kena removed. Kan dah kata tadi mati akai! :P  Aku dok pulun buat sendiri je semalam. Tapi aku buat macam brader ni buat la. Ambik simpan kat bookmark wei....kot2 kena kat hangpa pulak. Aku kena dah! Kih3



P/s: semalam sempat lagi dok pikir klu tak dapat balik blog ni, aku nak buat blog lain jelah nak letak url: nizaromli.blogspot.com! Hehehe

20 comments:

  1. HOHOHO...berapa lama take time utk dpt ni smula?

    ReplyDelete
  2. hehehehheh...pernah kena juga..
    Jammed otak kejap...
    Panikkkk

    ReplyDelete
  3. hehehehheh...pernah kena juga..
    Jammed otak kejap...
    Panikkkk

    ReplyDelete
  4. ramai dah sis dgr blog kena removed mcm niza, klu terkena sis cari niza k :)

    ReplyDelete
  5. adoi takutnya jadi cmni..huhuhu

    apa2 jd eka roger akak

    ReplyDelete
  6. siap berniat nak buat blog baru tu..hehehhe...bila nak pakai domain??:p

    ReplyDelete
  7. dah kena benda sama bln lepaih...mmg haru dibuatnya...slm singgah bw samapai ke sini...utgha gak eh..

    ReplyDelete
  8. ada pernah kena 2bln lepas ...cuak gila

    ReplyDelete
  9. kena baru2 ni.. gelabah bewak gak.. rasa nak nangis sebab sayang blog sangat2.. pas buat cam awak, masukkan no fon.. baru bole bukak.. tapi kena tukaq password...

    ReplyDelete
  10. iqa da penah kena.harap tak kena lagi

    ReplyDelete
  11. minggu lepas dah kena..lepas hantar email dan bagi no fon kat google baru dapat balik.memang mati akai kita kalau selalu jadi cam ni..:)

    ReplyDelete
  12. nasib baik baca entry ni,klu jadi kat ct,bolehlah cuba,taklah mengelabah nanti..

    ReplyDelete
  13. Dulu masa mak guna BS, x pernah la plak kena gini. Kalau kena, mmg terasa la pitam kjp nak dptkan blk blog kesayangan kita tuh!

    ReplyDelete
  14. salam. semoga saya tak kena macam ini

    ReplyDelete
  15. lily pernah terjadi macam tu..
    memang cuak..
    dia suh masukkan no.phone..pastu diorg kirim verification code..barulah boleh sign in balikkan..

    ReplyDelete
  16. aku pun tunggu masa je ni..adoyai cuak!

    ReplyDelete
  17. blog kpah pun dah pernah kena removed..cara yg terbaik..ialah..google jer utk cari jawapan..pastu 'send help' kat google managment..1/2 jam dah dpt balik blog..(kpah tak perasan berapa lama dah kena removed sbb semlman tak bukak blog...)

    ReplyDelete
  18. hey sama!risau gak memula, pastu cecepat ikut instruction dia... pelik kan... nasib baik pulih balik blog kesayangan kita ni...

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D