15.11.11

Bibir tersenyum Hati menangis





Semalam keluar beli barang2 dapur dan barang keperluan harian. Jalan2 ternampak kedai buku. Kalau pegi mana2 nampak je kedai buku mesti nak masuk. Suka nak tengok kot2 ada buku baru, buku best ke. 

Dulu suka beli novel tapi sekarang takmo dah baca novel, tak berapa minat dah buku fiksyen kisah cintan cintun, kisah sedih2 nangis semua tu takmo dah. Tapi kalau buku fiksyen cerita pasal sains tu minat jugak la. 

Sekarang suka beli buku2 motivasi, agama, falsafah...pergh! kemain lagi aku eh ke falsampah? :P

Jadinya aku terbekenan pulak dengan sebuah buku ni. Kulit buku dia yang ada love2 pink tu pun dah tarik minat, tajuk tu memang tak menahan lah. Mula2 tengok dah tak sabar nak tahu apa isi dalam dan mesej yang nak disampaikan. 

Oke, tajuk dan cover muka depan tu kena kreatif sikit la semasa pemilihan tajuk sebagai daya penarik ye tuan2 dan puan2 pengarang buku sekalian ye. Itu penting untuk tarik perhatian orang ramai dan pembaca yang suka sangat membeli dan membaca buku! Ingat tu...KehKehKeh


love tu kuar darah la..tak pasan pulak!! oO hati bengkek kot!! :P


Sapa dah baca buku ni? Oke, aku terlambat la. Sapa yang belum baca? Ha..pi beli sendiri kalau nak tau apa cerita dia. Aku kedekut nak cerita. Eh, bukan aku takde masa nak cerita sekarang sebab bos asyik panggil je. Entry ni dari pukul 8 tadi aku tadi lagi taip tau...la ni baru siap. haih!

Oke la kawan2 ku cinta sekalian. Selamat membaca ye. Majulah sukan untuk negara!! eh, silap slogan puloks! "Bangsa membaca, Bangsa Berjaya" Jangan jadi bangsa yang tak reti bahasa sudah....ekekeke



11 comments:

  1. sy bukan peminat novel :)
    tp org kasi sy baca.

    ReplyDelete
  2. tgh mood habeskan novel hati yg terguris.


    kate remaje lagi kan. ekekekek

    ReplyDelete
  3. same lah.. makin tua ni, makin suke bace buku2 keagamaan n motivasi. rase sgt berfaedah. sgt berintelektual. kah kah kah. :D slmt membace

    ReplyDelete
  4. aku tak chat lg..ko tlng bacakan di setiap tdo aku blh?

    ReplyDelete
  5. suka membaca sukar untuk memahami..tu apa citer pulak..ekekekekk

    ReplyDelete
  6. Citer apa ni? mcm ngeri je hahaha :D

    Pompuan ramai minat membaca ni tapi lelaki kurang sikit kot..apa lagi kalau novel..

    Bibir tersenyum hati menangis? wow!

    ReplyDelete
  7. @Elin: Sama la..hihi


    @Paris: ye? remaja lagi keww? kata dh boleh nikah..hak3


    @Paradise: bagusla sekurangnya tahu yg diri tu dh tua...keh3


    @Afzal: Nak tgk aku kena sekeh kepala dgn laki aku ke tiap2 malam? huhuuuuuu


    @Diana: Biarlah rahsia citernya kak..huahaha


    @Elih: hooo..mmg ngeri! yg lemah smgt takleh baca...:P

    ReplyDelete
  8. nk tgu lah niza ceritakan :)

    ReplyDelete
  9. cepat lah review buku nak tau jugak.. eh nak tau tak nak kinokuniya sekarang tenag sale habis habisan buku buku menarik. pergghh khamis ni nak g lah. Cantik2 je bukunya. novel cinta rm3 je. nak borong ah.

    ReplyDelete
  10. rara suka baca buku motivasi dari novel. sebab bole ringankan otak. kalo novel, selagi tak habis, selagi tu berat kepala nie. HAHA

    ReplyDelete
  11. mcm menarik tajuk buku ni.. :D

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D