26.11.11

Jom main teka2





Assalamualaikum. Selamat hari sabtu sudah. Minggu ni cuti 3 hari. Boleh berehat panjang dan tidur pun panjang jugak..hehe

Aku sebenarnya tengah mengemas rumah ni. Dari awal pagi tadi baru siap kat ruang tamu dengan bilik2. Dapur dengan bilik air lepas siap entry ni baru pergi sambung menyental, mengawang (sawang) dan mengemop.

Biasa la, esok kita dah nak sambut tahun baru 1 Muharam 1433H. Jadi kena ada azam baru, semangat baru. Ambik semangat baru, baru ceria hidup kita dari sehari ke sehari. Macam takde kena mengena kan dengan kemas rumah? lantak je.

Oke, sebelum tu jom main teka2 nak? Aku nak korang teka entiti apakah itu?




Contoh jawapan. Kalau korang kata ular, bubuh nama dia sekali...ULAR COWOK misal. Macam susah tak? Sapa jawab betul atau sipi2 je lagi nak betul akan dapat hadiah. Tapi hadiah takde la lumayan sangat. Hehe... 

Okelah, sementara korang teka2 tu boleh bibik beredar ke dapor siapkan kerja bibik dulu yuk. Selamat Mencoba! :P



7 comments:

  1. tu namanya ikan...!

    ikan kaloi kot..


    hahahahahhaa...

    padahal x kenal ikan..

    ReplyDelete
  2. ikan keli/belut/budu....?







    huahuahua kalah awal2

    ReplyDelete
  3. den teka:
    ikan yang dijual dlm supermarket atau magamall ataupun ditangkap. Selalu orang buat ikan perhiasan atau digemari oleh kanak2 dan remaja iaitu ikan laga-laga...nama dia tak taw sgt, tapi memang orang kampung den panggil ikan laga-laga yang mempunyai warna yg bercolor2, dan ekornya yang kembang sgt cantik..selalu letak dlm botoi atau balang yg kecil dan comel gitu haaa,,,haha. *jangan lupa hantar hadiah kat rumah den, mlalui Pos laju :)

    ReplyDelete
  4. nak teka jugak laaa :)

    ini ikan laga atau nama saintifiknya
    Betta Splendens dan nama kampungnya ikan semilai..

    ReplyDelete
  5. ikan ke??
    apasal akak nampak macam kain batik??
    ekekekke

    ReplyDelete
  6. ikan arowana?geli tgk..huhu

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D