26.11.11

Nama Samaran dan Surat Cintaku Padamu




Kadang-kadang kan bila nak buat entry bukan main susah lagi nak mulakan ayat tu. Aku la. Selalu ketandusan kata2. Idea macam jenuh je tapi bila nak tulis hilang pulak... pi mana taktau! gagal.

Cemana la SPM dulu aku dapat A untuk BM. Mesti karangan BM pun baik kan. Agaknya masa form5 dulu aku dah biasa karang surat cinta kot. Tapi bukan surat cinta aku! Kawan aku yang suruh tulis tapi aku tulis je idea 95% depa bagi 5% lagi tu aku tambah la. Sebab apa aku tambah? ayat depa tak best! Jadi aku tambah la bagi pakwe dia sampai berangan sikit. kihkihkih

Tahu sebab apa depa suruh aku tulis? depa kata, tulisan aku lawa. Bila nak bagi surat cinta kat pakwe mestilah kena tulisan pun lawa. Maknanya tulisan depa tu tak lawa la... kang pengsan pulak pakwe dia baca tulisan hudoh kemain. Hakhakhak! Tak baiknya aku.

Dan setiap kali aku nak tulis mesti kena ada upah. Upah dia...kuaci! Sebab nak tunggu depa bagi idea tu dahla lambat takkan aku nak menganga ja. Jadi sambil2 tunggu boleh aku gigit kuaci cap bunga matahari yang masin tu sampai kecut bibir aku.

Lagi satu masa dulu sekitar tahun 96 memang femes dengan nama samaran. Dulu kan kawan aku nama sebenar dia Zainab tau. Tapi bila dia ada pakwe (orang luar) dia letak nama samaran Azuana. Azuana Raoffff. Perghh... nak glemer. Biasa la kalau Zainab orang panggil Jenab kan. Ala kalau nak glemer boleh je letak Zai ke Aina ke Ainab pun boleh gak. Lain sikit dari orang kan. Hehehe

Tu kalau jadi nikah cemana? Agak2 bakal suami dia nak lari tak sebab nama sebenarnya adalah Zainab bukan Azuana? Sebab nama Zainab tak sedap..eh? Kalau tak jadi nikah itu bukan namanya CINTA laa. Habis tu? entahhhh... mana aku tau. Depa yang bercinta. :P

Bercinta sampai berhenti sekolah masa form4. Sayang kan. Tapi Alhamdulillah depa menikah jugak akhirnya. Last aku jumpa dia 10 tahun lepas tak silap. Dari aku keluar form6 terus tak jumpa dah sampai sekarang. Padahal rumah mak dia sebelah kampung aku je.

Kenangan masa sekolah dulu buat aku tersenyum, tergelak sorang2. Best kan jadi budak sekolah dulu2. Sweet memory..itu pun ayat dulu2. Hehe


7 comments:

  1. wahh..jauh tu nama asal zainab bertukar kepada azuana..ingtkan jd zai ke.. inab ke..haha

    ReplyDelete
  2. misy dat moment...kdg2 tergelak sndri ble terigt balek...:P

    ReplyDelete
  3. eleh nk cerita pglaman org je,,, pglaman sndri bila lagi....hukkkk

    ReplyDelete
  4. pengalaman sendiri adlh resia..huk3

    ReplyDelete
  5. ahahaha. kelakar juga lah saya baca entri ni,.. ehehe..

    Lucu baca perenggan kedua pasal surat2 cinta tu... (",). Bestkan kenangan zaman sekolah.. dulu2 nak mengorat pakai surat2 je kan

    Salam kunjung mengunjung ye.. ada masa jenguk2 lah blog Gen2Merah ye.. salam persahabatan.. (",)

    ReplyDelete
  6. kenangan disekolah lah sgt mencuit hati.. =)

    ReplyDelete
  7. nama samaran aku dulu Aduka Kencana ~

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D