6.11.11

rumah ini rumah kita!!




Assalamualaikum. Hai! sudah2 la makan, kesian perut tu. Dah sendat benor dengan laksa, soto, tupat, lomang, nasi impit. Lagi boleh masuk, nak je sumbat ye dop?

Eh, korang suka dengar lagu2 ND Lala tak? Aku suka dengar lagu2 dia. Santai ja dengan lagu patriotik. Lagu baru dia pernah dengar? Rumah Kita tajuk dia. Dah 2,3 kali aku tengok kat tv time iklan.

Mula2 dengar tak rasa pape. Bila 2,3 kali dengar lagu tu rasa semacam je lirik dia. Ada mesej tersendiri dan dalam maksudnya tu. Mungkin juga nasihat dan peringatan. 

Takmo komen lebih2 HEHE. Nah, korang baca sendiri. Nak tengok video pi cari kat youtube. Aku malas nak letak video kat sini. 


Rumah Kita by Nd Lala


Mari kita cari titik persamaan
Jangan dibesarkan titik perbezaan
Di situ bermula perpaduan kita
Di situ bermula perpecahan kita

Benarkah ini rumah kita
Memang benar dek oi
Duduklah di kerusi
Jangan duduk di lantai saja

Rumah ini rumah kita
Memang benar dek oi
Sudah terang lagi lah nyata
Jangan sengketa
Sesama kita jangan sengketa

Rumah ini rumah kita
Jangan biarkan orang yang jaga
Ditangan kita
Buruk baik ditangan kita

Benarlah ini rumah kita
Makan la isi
Jangan hanya hirup kuahnya

Baru tentu hala tujunya
Anak cucu terpelihara
Berbaik berpada-pada
Jangan cacing naik ke mata


Cemana? apa pendapat korang?

4 comments:

  1. suka lg andi lala ni...
    bermakna..

    ReplyDelete
  2. hmmmmm..okay,yg tahu berkaitan negara.perlu di jaga.haha.

    ada makna lainkah?:d

    ReplyDelete
  3. i am not try to be racist here.,
    tp basically, lagu ni mmg dituju khas utk kita.,maksud saya org melayu.,
    teliti setiap maksud baris2 dalam lirik dia.,
    lagu ni igt kn kita supaya jgn terus layu dengan keselesaan skarang., jgn biarkn org lain kaya di negara kita.,di tanah asal kita.,biar kita jadi tuan di negara ni.,
    =)

    salam perkenalan dari Alahai~

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D