16.11.11

Soal Hati




Kita sering tersenyum bahagia namun hati kita bukan gambarannya.


Oleh kerana sikap hormat, keterpaksaan dalam 
sesuatu pekerjaan dan kerana harta,
kita sering berlakon untuk terus tersenyum walaupun
hati kita sering menjerit pilu.


Terlalu mudah bagi kita untuk mengorbankan harga diri
pada sesuatu yang kita inginkan hingga kita lupa
soal hati yang menjerit minta pertimbangan.


Ya,
kita terlalu suka mengenakan topeng di wajah kita sendiri!

14 comments:

  1. jiwa meronta. cari ubat dia cepat.

    ReplyDelete
  2. Owh! dalamnya maksud..ada rasa tenang sikit tak pas buat entry...? kita faham...kami semua faham...mmg ini lah realiti kehidupan..:)

    Happy thursday Niza..^_^

    ReplyDelete
  3. selalunye begitukan..bibir tersenyum..dihati siapa yang tahukan.. ^_^

    ReplyDelete
  4. betul tuh!.
    nnti update lagi. :)

    ReplyDelete
  5. jangan kau pandang..pada bibir yg manis..kerna ia bisa menghancurkan..

    ReplyDelete
  6. KIta kena jaga hati kita sendiri dulu sebelum mahu jaga hati orang lain.

    ReplyDelete
  7. bibir tersenyum hati menangis
    aku selalu begitu

    ReplyDelete
  8. hidup ne mesti ada kepuraan2.. kalau xreti berpura2 susah nk hidup beb :)

    ReplyDelete
  9. biasala...
    ada hati2 yang perlu dijaga..kan??
    nak tak nak kena jugak la pakai topeng walau hati sendiri pedih terluka..

    ReplyDelete
  10. yeah. tak ramai orang nak kongsi benda yang sedeh2. sebab tu lebih rela senyum untuk cover sedih tu.

    ReplyDelete
  11. cause of that, tidak perlulah talam dua muka sehinggakan rahsia diri menutupi segalanya..hehe.

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D