3.11.11

Teringin nak kekoh ETOK!





Tadi buka facebook ternampak anak buah @ junior aku letak status..."sedapnya makan ETOKKK!" Amboiii... dah la tengah menyedap dapat cuti raya 2 minggu balik Kelantan.... tinggalkan aku sorang2 kat opis ni...pastu boleh letak status yang mengiurkan pulak!!

Memang terliur...lama dah tak makan. Last makan tahun 2009 masa pi kenduri kawen kawan kat Kelantan. Aku kenal etok dan suka makan etok salai ni sejak dok ikut kawan aku orang Pasir Mas, balik kampung dia tiap2 bulan masa kami bujang2 dulu.

Etok kalau kat kampung aku panggil remis. Boleh ketagihan tau makan etok dan bila makan gayanya macam makan kuaci je kalau dah betul2 mahir buka dia dengan gigi...santai depan tv boleh habis sebungkus, 2 bungkus...sampai kecut bibir.

Sejarah aku makan etok ni memang takkan penah lupa kot....gigi cap kapak aku sumbing/serpih sampai sekarang sebab makan dia je.

Korang penah makan etok? Kalau nak tau cemana rupa etok dan cara etok salai di buat klik je sini.


10 comments:

  1. hehe.. sedapnya.. etok pasir mas meme sdp.. tmbh2 lg kalu hak besar kan.. hehe..

    ReplyDelete
  2. pernah,..masa tu pi tanah merah..
    yang lawaknya kami makan etok macam
    makan kacang ...tersidai je tepi jalan..
    kalau sapa mai dekat mesti bau etok kat kami masa tu..hahahah
    hahahha

    ReplyDelete
  3. tak penah try..
    lps ni kalo jumpa nak try la..

    ReplyDelete
  4. tak pernah langsung makan. ni baru nak tgk rupa dia

    ReplyDelete
  5. orang kelantan jer panggil etok tuu.. kan? hehehe

    lama tak makan remis

    ReplyDelete
  6. sebut kampung..uhhh, nak balik...raya kt sarawak!!!huhu

    ReplyDelete
  7. akak pn dah lama tk kekoh etok yg berempah tu..sedapp..

    JEMPUT JOIN GA DI BLOG AKAK :)

    ReplyDelete
  8. wah saya pernah dengar remis tu tapi tak pernah pulak makan...

    ReplyDelete
  9. ala..buat kannnn.iqa xtau pun.penah tgk kot :p

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D