13.11.11

udang char keaw teaw





Pertama kali aku pi kolam udang semalam. Meriahnya suasana. Ramai rupanya. Ada yang bawak bini bawak anak. Tempat cantik. Silap tak bawak laptop. Kalau tak, sambil2 tunggu boleh la bebelog kan.

11 setengah baru kami pi. Rupanya tiap2 malam minggu owner kolam udang tu buat petandingan. Syarat dia cemana ntah tapi tempat pertama sampai ketiga akan dapat hamper besarr punya. Setiap sebulan sekali pulak ada jackpot. Camtu kot eja dia. Tapi jackpot tu main macam mana pun aku tahu pulak. Hehe..malas nak tanya banyak soklan kat laki. 

Bayaran dia kenakan sebanyak rm15 sejam. Aku rasa macam rugi je...dalam masa sejam tu belum tentu nak dapat udang. Semalam pun dapat sekoq ja!! Tu pun tak besar mana lebih kurang saiz udang char keaw teaw je. Aku membebel je kat dia, kalau pi mancing kat tesco lagi banyak dapat udang. Sekilo udang saiz L baru rm9 kot. 

Ini dah rm30 ringgit bayar baru dapat sekoq! tu pun kecik cenoet!! Aku bebel kemain lagi tapi dia sengih je sambil menjawab "....tapi syok mancing udang ni yang!!" 

Yang tak bestnya semalam, aku sakit kepala yang teramat sangat. Rasa dah meletup2 dalam kepala. Nak pitam pun ada. Tapi janji punya pasal aku tunggu jugak dia mancing sampai 2setengah pagi. Mujur la dekat, sampai rumah terus tido!! 



4 comments:

  1. Keseronokan memancing tu cuma kaki pancing je boleh rasa..sy pantang bawa org yg tak sabar tunggu dapat ikan/udang pi memancing hahaha :D

    Tapi entah lah pulak kalau dgn bakal bini nanti :P

    ReplyDelete
  2. laki sy sengih je...
    sayang bini dia kot! keh3

    ReplyDelete
  3. hukhuk carkuehteow sgai dua sdp kan kan...nyummmm

    ReplyDelete
  4. he..he..sama jugak ngan suami saya,sanggup mancing berjam2.hasilnya ciput tapi yang mangsanya kitala,kena neman..:)

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D