10.12.11

Berani tapi Takut!





Seronoknya bila ada kenduri kat kampung. Meriah dengan gurau senda dan gelak tawa sedara mara. Segala masalah yang bersarang dalam kepala hilang sekejap. Seronok. Esok sepupu lelaki aku kawen, muda lagi baru 19 tahun.

Lepas maghrib tadi dan lepas je suami aku pi keja, aku terus pecut balik kampung sorang2. Terpaksa berpusing balik dan ikut jalan jauh. Ikut highway lebih selamat kot drpd balik ikut jalan biasa, jalan lama. Sunyi dan banyak bahayanya lagi2 bagi perempuan yang memandu sorang2.

Alhamdulillah, akhirnya selamat sampai walaupun hujan sangat lebat. Sampai ja kat rumah mak sedara tadi diorang terkejut sebab aku balik sorang2. Padahal memang dh biasa aku blik sorang kalau suami aku keja..tapi mgkin sblm ni aku blik bila siang hari je.

Depa kata aku berani. Aku memang nampak berani tapi dalam hati takutnya ya tuhan. Hanya bertawakal kepadaNya dan dengan izin suami Alhamdulillah dipermudahkan semuanya. :-)

P/s: Betul2 ada masa terluang nanti baru nak blogwalking. Lama tak ziarah kwn2. :'(


Published with Blogger-droid v2.0.1


5 comments:

  1. mmg berani,azzah pun tak berani drive sorang2 malam2

    ReplyDelete
  2. lain kali jgn buat lg niza..zaman sekarg ni bahaya sgt2..alhamddulillah selamat..

    ReplyDelete
  3. ulu legong.....rindu!!!
    2x dh sampai, tmpt bekelah zaman peljar dulu...huhuuhu

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah selamat sampai .
    kalau dila nak naik kereta sorang2 pun tak berani T__T

    ReplyDelete
  5. wow, aku mesti terkencing punye drive sensorang. *macam la drive sgt.

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D