3.12.11

Bila orang melayu makan..





Selamat petang. Boring pulak petang2 camni. Laki aku kerja. Kalau dia tak kerja boleh aku ajak pegi mall paksa beli baju baru, kasut baru, tudung baru kat aku ke kan? Angan jelah siang2 ni.

Bila dah duduk sorang2 dalam rumah, mulalah ligat kepala aku dok pikir nak buat apa. Asyik mengadap blog pun tak bagus jugak. Boleh rosak mata aku. Tip blogwalking yang aku buat dulu pun dah tak jalan nampaknya. 

Jadi lepas asyik keluar masuk dapur terasa lapar pulak perut ni. Rasa nak makan makanan yang jarang2 makan. Aku pun pi buka kedai mini runcit aku nampaklah benda ni! Stok sentiasa kena ada untuk saat2 yang tak terduga macam tadi. Ye dop?



Terus rasa nak makan spagheti. Lepas puas dok berkira2 dengan google, jumpa resepi Spaghetti Carbonara Cheesy Cream. Dan2 terliur. Check semua bahan cukup cuma carbonara sauce prego dengan meatball je takda. Aku hentam buboh jari mr crab. Tak sampai setengah jam dok bersilat kat dapoq maka siap la benda ni. 


Amik gambar dulu baru makan. Penting bagi penonton terliur sikit. Hehe. Bukan apa niat nak bagi sama2 tahu masak. Tunjukan bakat memasak korang jugak. Hehe. Padahal aku yang baru belajar masak. :P

Nak resepi boleh pi kat google. Kat dia ada banyak. Macam2 jenis ada. Lain orang lain cara buatnya.

Tadi aku rebus spagheti tu lebih, ingat malam nanti nak buat mee goreng mamak dengan spagheti tu pulak. Dah lepas sejam aku makan Spaghetti Cheesy Cream tu. Muak pulak rasa dia. Tiba2.....bluwekkk!! dah pun tadi.  Nampaknya tekak aku ni terkadang bulih dan terkadang tak boleh terima makanan orang putih ni. Itulah jadinya bila melayu feeling omputih.



kihkihkih

14 comments:

  1. my favv lahh.. tak pernah buat pun..asyik mkn kat piza hut.. mahal.. nak buat sendiri tak reti.. hehe..lapar pulak dahhh

    ReplyDelete
  2. mak aiiihh lapar terus perut.

    ReplyDelete
  3. wahh tu dia prego tu..hehee..

    ReplyDelete
  4. mak oiii...biar btul skali masukkn prego penuh sepinggan...hahaha

    nFx
    noframex.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. tu sbb cream dia....cuba letak sambal belacan atas spagheti mesti marveles2....hahahah

    ReplyDelete
  6. -nFx: kita suka makan dengan sos yang banyak! tak suka bubuh sikit.

    ReplyDelete
  7. tak leh terliur sebab saya ggeegegege..li..huk3...maap..maap... maap...

    ReplyDelete
  8. aku ka salu stenbai gak menda ni. faveret prego ialah carbonara mushroom. TApi, aku stenbai spageti ngan macaroni. oni suka macaroni. bahan2 campurannya cumalah daging kisar je. ball-ball takde sebab susah nak masuk mulut oni. hehe..

    ReplyDelete
  9. azzah lagi tak leh telan makanan macam ni,walau bau sedap macammana pun bila dah tunjuk depan azzah,mesti bluweeek jugak..:)

    ReplyDelete
  10. cik tikah pun kepunan nk mkn spageti ni.... :(

    ReplyDelete
  11. Hehe.. yang penting ikut je selera dan anak tekak masing2.


    Terima kasih semua :)

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D