16.12.11

Bukan Hak tapi Keistimewaan







16 Dis. Hari ni lah kan? Owh...patut la boleh buat pekak je bila alarm bunyi pukul 5pagi tadi. Ish, lama tu. 23 Dis hari jumaat. Lepas tu 24 dengan 25 Dis tu hari sabtu ahad... hah! konpem dah cuti time tu. Kebetulan 25 Dis tu cuti krismas jatuh hari ahad pulak, sah la kena ganti cuti hari isnin kan? kan? kan? kannnnn?

Jeles la tu takmo jawab aku tanya. Potong cuti tahun 8 hari je. Campur sabtu, ahad, isnin.....Weeee! jadi 11 hari la cuti aku. Manyak untun ini macam! kepala mau bijak kalau nak mohon cuti ye hadik2, abam2 dan ahkak2...hehe.

Tetapi perlu sentiasa ingatkan diri sendiri agar tidak leka kerana dalam perkhidmatan yang sedang aku berkhidmat sekarang.. "Cuti bukannya HAK tapi cuti hanyalah KEISTIMEWAAN yang disediakan" Jadi, si pemohon perlu bersedia pada sebilang masa jika dikehendaki datang ke unit atau pasukan bila2 masa tenaga kerjanya diperlukan tanpa ada bantahan kecuali hal kebajikan!!

Aku bangga dapat berkhidmat... Untuknya! Untuk kita! Untuk semua!! :) 



11 comments:

  1. yeah!betul2 ala nazi tol ni.ai teringat time abah aku servis dulu2.giler skema :)

    ReplyDelete
  2. Keistimewaan eh? Mcm tegas je bunyinya kan?

    Selamat bercuti!

    ReplyDelete
  3. wahh dahsyat akak ni..happy holiday ya :)

    ReplyDelete
  4. bijak2..pcl baru je apply cuti blk kpg utk 26 hb terus ke thn baru...wow..sukanya,... menikmati cuti yg lebih panjang..slm bercuti.

    ReplyDelete
  5. uncle, kerje ke cuti ke.... sama je....

    huh!

    ReplyDelete
  6. yang penting ada cuti..kan???

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D