13.12.11

Tip menangani rindu dendam




Anda rindukan seseorang? 
Atau sedang kesunyian? 




Takyah risau!! Aku ada tip untuk menangani rindu dan sunyi korang. Huahaha! Biasanya orang yang putus cinta la yang selalu rasa sunyi... rindu2 kat eX kan. Sama juga bila kita berjauhan dengan orang tersayang.

Bila hati dah tengah merindu tak payah la dengar lagu2 jiwang tu. Korang dah la tengah sunyi sepi, rindu dah macam laut yang tak bertepi, pi dengaq pulak lagu2 jiwang makin terbuai lah jiwa korang tu. Cuba dengaq lagu2 yang bagi semangat sikit. Lagu rock ke...kapak pun kapak la janji hati tak sedih.

Kalau tengok tv, jangan tengok drama2 yang tangkap leleh pulak cuba tengok kartun Tom & Jerry ke... terhibur la jugak hati tu. Ni tak... bulih pi dok layan ombak rindu pulak!

Paling tak berapa cerdik bila ada orang yang jenis suka dok berkurung dalam bilik sorang2. Tak berapa bagus cara tu. Itu lagi la buat kita sunyi dan sedih. Cuba keluar jalan2 dengan kawan2. Buat aktiviti yang berfaedah.

Adalah lebih baik bila kita merawat semua kesedihan, kesunyian, kerinduan tu dengan membaca ayat2 suci Al-Quran. Boleh kuatkan semangat kita dan berfikir secara waras.

Akhir sekali, pasrah jelah. Dah itu ketentuanNya. Kuatkan hati. Jangan dilayan sangat, syaitan suka. Sebab rasa sunyi dan sepi adalah cara terbaik syaitan untuk menghasut hati kita.



9 comments:

  1. tak boleh x keluar ngan kwn.suamy x bg.layan blog ok kot.hehehe

    ReplyDelete
  2. macam tau2 je kite tengah frust...


    hukhuk..

    ReplyDelete
  3. memang tengah rindukan someone pon, hehee ;)

    ReplyDelete
  4. sangat rindukan seseorang,seseorang yg sedang byk komitmen ke sana ke mari..hins..

    namun tk dpt menandingi rinduku pada Nya yang satu.. :)

    ReplyDelete
  5. batul tuh!///mengaji ada gak faedahnyer.

    ReplyDelete
  6. aku kalau rindu aku tdo/esok bagun keje takde la nk mikir2 sgt :P hehe

    ReplyDelete
  7. tak dan nak rindu2..
    baru nak rindu dia dah sampai...
    hehhehe

    ReplyDelete
  8. azza kalau rindu aza update blog, azza ada 5 blog rahsia yang lain keh keh keh...

    ReplyDelete
  9. paling setuju pasal bace quran. dekatkan diri dengan Allah. sbb bila semua org tinggalkan kite, Dia tak pernah tinggalkan kite. :)

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D