11.12.11

Upah



Akhirnya nampak jugak la "rupa" kereta selepas 2minggu tak basuh. Itupun dengan menggunakan tenaga solar kanak2 10 dan 9 tahun dengan upah 5 henggit sorang!

Budak2 ni pantang ada upah nak je. Cuba takda upah, suruh pun macam cakap dengan tiang...buat bodo ja!

Itu tandanya budak2 pun tak bodoh. Sapa yang nak buat keja dengan takda upah kan?

Sekian o_O

Published with Blogger-droid v2.0.1

6 comments:

  1. lawanya keta hang, penuh bergaya :)

    ReplyDelete
  2. dah berkilat dah,boleh bawak jln2..

    ReplyDelete
  3. jumla kite jalan2 pulop...nganganga

    ReplyDelete
  4. Lawa kereta :)

    Budaya minta upah budak2 ni jadi kerisauan jugak kalau bawa ke dewasa dan alam pkerjaan nanti...

    Tak ada niat baik dan ikhlas, rasuah kesannya..huhu

    ReplyDelete
  5. wah mahalnya upah..klu cmtu sy pn nk la..hehe

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D