23.1.12

Aircond di Kampung Betong







Bersiaran secara langsung dari Kampung Betong, SIKney, Kedah. Nyaman betul udara pagi di kampung ni. Dah pukul 9 tapi masih sejuk. Rasa macam dekat cameron je. Malam takyah cerita la, selimut harus tebal. Feeling macam tidur dalam bilik hotel yang aircond dia sejuk macam dok cucuk2 tulang betis!

Kalau  selimut tak tebal, pasti tidur takkan nyenyak! Sepanjang malam, tidur korang akan dihimpit dengan rasa mengantuk sangat2 tapi takleh lena, gelisah, resah dan stress. Dah, cemana nak tidur kalau sejuk tu dok cucuk2 korang..

Awas! Ini amaran. (Hehe)

Boleh beringat dah dari sekarang, kalau nak mai ke SIKney kena bawak selimut tebal atau stokin tebal, Tak caya tanya Cikgu Ma. Cikgu Ma mesti tak tipu punya...kan? kan?





#macamlaorangteringinsangatnakmaikampungbetongnikan?

10 comments:

  1. inilah keistimewaan kampung~semuanya semulajadi,udara nyaman n bersih...oksigen!

    ReplyDelete
  2. hahahaha...
    tengok, komen saya mula dgn gelak2 tak sopan...sungguh bagai dikata, sapa2 p SIKney knpem sejuk tahap econ hat tak dak kat hotel...pagi2 bangun cakap mesti berasap mulut...


    disebalik tabir | AIR TANGAN

    ReplyDelete
  3. Wah . macam best je . nyamannn <3

    ReplyDelete
  4. teringat kampong akak kat semanggol perak..sejuk jugak sbb rumah tok nek atas bukit.tp tgal kenangan saje laa..

    sekolah pondok tu dekat dgn kg niza eh?? akak memula nk anta kat gunung semanggol tu ada maahad tapi hubby beria nk anta kt kedah..skrg ank buah tu dah kurang calling2..alhamdulillah dh boleh seswai..kalo tak 4,5 kali sari tepon..masalah utama dia..komunikasi, depa cakap kedah dia cakap pahang..he3 :)

    ReplyDelete
  5. dulu tambun kan sejuk giler....dulu la...2o taun dulu....adoi ><"

    ReplyDelete
  6. datang dari hanif bloglist
    Udara belum tercemar!!

    ReplyDelete
  7. nyaman dan bersih ..
    tapi payah nak dpt macam nie
    sbb dah banyak kampung yg tercemar huhuh

    ReplyDelete
  8. tak pernah sampai lagi..lain kali kot.>:P

    ReplyDelete
  9. amboi kat mana ni sejuk bebenor rasanya... macam janda baik kah..

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D