2.1.12

Aiskrim goreng




Assalamualaikum. Dah tengahari pun kan.. Ermm, malas betul nak masak. Eh, sejak dari cuti minggu lepas rasanya dapur aku tak berasap lagi tau. Hehe. Lagipun sekarang waktu malam kami dah jarang makan nasi. Makan apa yang ada je macam roti, goreng nudget.

Korang pernah makan eskrim goreng tak? Aku pernah tengok kat tv lama dah dulu cara dia buat eskrim goreng ni. Mudah sangat2...semalam teringin nak makan. Sms cik abam suruh dia beli roti dengan eskrim vanilla. Aku gumpal dulu eskrim tu dalam roti, buat dalam 6 bijik je. Wrapkan roti tu dengan plastik dan letak dalam freezer semalaman... biar dia beku. 

ni rupa eskrim goreng buatan aku...psst, lupa nak buang kulit tepi roti tu!
gelojoh! :P


Pagi tadi lebih kurang pukul 10, baru aku goreng dia dengan tepung adabi.... wah, sedap jugak erk. Tapi aku sorang je makan...cik abam aku macam tak sihat je harini. Sakit kepala dan muntah2. 

Amboii... dok telan ayaq lioq macam telan ayaq nyok eh? Hehe..apalagi pi la buat... sedap makan petang2 nanti. Babai



18 comments:

  1. telan sungguh ayaq liyoq ni..pandai hang..semuga cik abe cepat sembuh :)

    ReplyDelete
  2. makan petang2 sedap ni..gulp!dah telan ayaq lioq dah ni..

    ReplyDelete
  3. makan petang2 sedap ni..gulp!dah telan ayaq lioq dah ni..

    ReplyDelete
  4. makan petang2 sedap ni..gulp!dah telan ayaq lioq dah ni..

    ReplyDelete
  5. uik... mmg dok telan ayaq lioq ni punn... :)

    ReplyDelete
  6. sedapnya..haritu ada ambik resepi ni dari rancangan spice routes kat tv3..
    tapi sampai sekarang tak terbuat2..jenis tak sabar nak tunggu aiskrim tu esok baru goreng..kikiki..

    ReplyDelete
  7. -prettywrite: sy tgk resepi dia kat spice routes la..hehe

    ReplyDelete
  8. wahh akak buat sndiri ea?? sedappp wo mkn time hangat ceni..adehh nk kena buat gak ni..hehe






    luv,
    cik ana

    ReplyDelete
  9. mak aohhhhhhhhhhh.. sedapnye esekem guringgg!

    ReplyDelete
  10. nak try sket...

    http://qurratulain-pagaremas.blogspot.com/2012/01/no-title.html

    ReplyDelete
  11. tak dak mood nk masak2 minggu ni..sedih..

    ReplyDelete
  12. uncle tak pernah makan eskrim goreng....

    ReplyDelete
  13. adehhh cm sedapp je nmpk.hehe

    ReplyDelete
  14. pernah tengok banyak kali tapi tak pulak mencubanya...buat lambat la...hehe

    ReplyDelete
  15. sibbbb baikkk dah pernah makan ekkeke kalau tidak selokkk mencari dikk ekeke ;)

    ReplyDelete
  16. nyum2...sedapnya...xpernah makan..hehe

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D