15.1.12

Aku ada misai! So?




Macam biasa bila cuti hujung minggu aku dengan cik abam akan bersarapan di luaq. Tempat biasa kat gerai dalam kawasan taman.

Setiap kali pi sarapan kat gerai tu mesti terjumpa dengan seorang kawan lama cik abam aku, dia ni macam 'kureng' sikit selepas mak dia meninggal. Dulu dia seorang yang sangat bijak masa di sekolah dan belajar hingga ke U. Tapi lepas mak dia dah tak ada, dia jadi macam tu. Kesian pun ada bila tengok dia. Tapi kalau kita layan, kita yang sakit hati.

Sebab, setiap hujung minggu bila sarapan kat situ dia mesti ada dan bila dia jumpa dengan cik abam aku...soalan yang sama dia akan tanya. Setiap kali jumpa macam tu. Bila dah lama-lama, larat ke kita nak layan dia?

Tadi, masa aku tengah makan dia dok sembang dengan cik abam, aku buat taktau je terus makan. Cik abam pun macam nak taknak je jawab...sebab dia tengah baca surat khabar. Yang dia tu pulak terus dok sogok cik abam dengan macam2 soalan. Aku tengok cik abam muka dah lain, tapi orang tu tetap tak paham. 

Tetiba, dia tanya aku pulak... Kak Na kerja kat mana? Padahal minggu2 lepas dah tanya dan banyak kali aku bagitau dan lagi satu... Pehal tetiba je hari ni panggil aku "KAK NA" pulak?? Terkejut jugak aku sebab Kak Na tu nama timangan aku kat kampung, hanya adik2 dan sepupu aku je panggil camtu. Ke dia main hentam je panggil aku nama tu? Konpius sat!

Lepas je dia tanya.. Kak Na kerja kat mana tu, tak sempat lagi aku nak jawab dia terus cakap.. 'Eh, Kak Na ada misai?' Kuat oke dia cakap macam tu dengan nada terkejut dia... lebih kurang macam dia cakap sambil  tangan ke dada la. Kemudian, spontan je keluar dari mulut aku...'kuang ajaqnya!'. Terus cik abam aku tengok dia macam nak makan.

Lepas tu dia macam tersedar... terus dia minta maaf berulang kali kat cik abam kemudian dia kata menyesal cakap sebab bahasa dia tak elok. Aku kesian kat dia tapi tulah.... kalau kita layan. Kemudian tak lama lepas tu.... Wei, Badin! kepala hang ada uban? Tengok! kan baru je tadi dia mintak maaf, lepas tu pi tegur uban cik abam aku yang sehelai je tumbuh tu.....buleh dia dok perati rambut laki aku pulak! Lagi sekali dia minta maaf kemudian dia terus blahhhh...nasibbb! baru la aman sikit nak makan.

Pasal misai tu memang aku ada misai. Dan aku suka misai ni... hehe! Tapi tak la banyak atau lebat sangat...sikit2 je. Kalau orang tengok dari dekat baru nampak. Kebetulan masa dia tu tegur aku tadi dia berdiri kat sisi aku. Memang nampak la...tapi takkan kena tegur kuat sampai hampir semorang kat gerai tu pusing tengok aku kot? 



Hampehhhhbetoi#

11 comments:

  1. ini kira kes drop water face nih !

    ReplyDelete
  2. NICE BLOG....pakjoe nk bg tau nie pakjoe ada byk lg tip blog yg nk bg kt tuan blog jemput siggah ke laman bl0g pakjoe jgn lpa tau sbb pakjoe dh follow

    ReplyDelete
  3. hahah, nasib la kat sini takde owg cenggitu, sabo je la.hehe

    ReplyDelete
  4. hehhe, perati betul eh diaa.. huhu. perati xcakap xper r.. ni smbil ckp.. iosh3.. huhu


    jom baca kejap..=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2012/01/berkata-dengan-lemah-lembut.html

    ReplyDelete
  5. Kurang ajar! padan muke dia..huhu...kalau ye pun nak tegur tak yah lah kuat2..bikin spoil tul lah

    ReplyDelete
  6. misai halus tu kan...biasala...org xbetol jgn dilyn, guna psikology. tp die yg psiko kite...huhuhu

    ReplyDelete
  7. hahaha, lawak pulak. dah mintak maaf tp buat gak lagi xD

    ReplyDelete
  8. misai ke kumis?

    kumis = macam misai, tapi jarang2

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D