2.1.12

Barli pilihan terbaik




Sejak-sejak balik dari bercuti hari tu kan, badan rasa panas lain macam je. Panas dalam. Rasa tak selesa. Nak berkemban je rasa.. erk! Feeling ala2 makcik si Izzah mandi berkemban. Nyaman kan?? Haha

Ingat aku sorang je, rupanya cik abam pun serupa...panas badan. Jadi dia pun keluar pi kedai beli barli. Orang kata barli ni bagus minum dia. Boleh sejuk kan badan. Jadi, aku pun rebus dan minum air barli tu. 


Khasiat barli ni antara lainnya boleh jugak untuk:

Melawaskan kencing
Mencegah dan merawat batu karang
Bagus untuk orang yang demam
Kesihatan buah pinggang
Meredakan sembelit
Mencegah kanser
Merendahkan kolestrol
dan jugak memekatkan air mani....errr! aku agak je...hehe


Banyak kan khasiat dia. Jadi marilah jadikan air barli sebagai minuman harian kita. Bagus tau kalau amalkan selalu.


9 comments:

  1. Berkhasiat sungguh. Tapi barli memang best. Ohohoh.

    ReplyDelete
  2. Khasiat dia memang banyak..suka juga minum air bali..

    ReplyDelete
  3. cik abang azzah pun suka minum ni..

    ReplyDelete
  4. paling bagus utk lawas air kencing bg org yg lepas operate..mmg mujarab.. :)

    ReplyDelete
  5. teringat kawan yang suka sangat minum barli suam..:)

    ReplyDelete
  6. kalo tak berjaya cubo beli air badak...;)

    ReplyDelete
  7. memekatkan air mani??...erkkk mana boleh agak2 je niza...hihihi.

    Akak suka gak minum air barli ni..:)

    ReplyDelete
  8. kalau makan kat luar akak mesti akan oder air barli..hehhe

    ReplyDelete
  9. kalau makan kat luar akak mesti akan oder air barli..hehhe

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D