5.1.12

Fakta Ringkas mengenai Zat Besi dan Period








Anda kehilangan 15-20 mg zat besi semasa period bulanan anda. Wanita hamil dan ibu yang menyusukan anak memerlukan lebih banyak zat besi setiap hari. Makanan yang kaya dengan zat besi termasuklah daging merah, epal, pisang, terung dan sayur-sayuran berdaun. Semasa anda period, anda mungkin memerlukan diet tambahan yang kaya dengan zat besi serta tablet zat besi. Ini mungkin berlaku terutamanya apabila anda tidak memakan daging merah.(Sumber)


Sekian, info untuk hari ini. :D

4 comments:

  1. Alhamdulillah period rara normal.

    ReplyDelete
  2. Salam, Alhamdullillah, sy tak mengalami masalah besar sms period tp klau sms & lepas period tu mmg sgt letih mmg kekurangan zat besi lah tu :) Salam kenal & follow~

    ReplyDelete
  3. info nih..macehh..mmg time preggy ni sy byk makan sayur.dlu tak ske,skrg tpakse buat2 suke..

    ReplyDelete
  4. fuhh
    lama kite xupdate....mcm sesat plak kt sini...huuuuu

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D