13.1.12

Guna salotape pun bolleh!




Tetiba tajuk tu buat aku tergelak sorang2 sebab teringat dialog pelakon Normah Damanhuri dalam filem apa entah, tajuk filem tu aku lupa. Aku tak tengok lagi filem tu cuma tengok promo kat tv je. Korang tahu tak? Dialog dia bunyi macam ni lebih kurang..."Baru lagi eh?.... Nak tengok aje pun bolleh" (sambil buka butang baju) Hahahaha! kelakar gila stereng dialog tu aku rasa. Sebab aku tak rasa lucah pun. Macam lawak je. Tak tahulah pada pandangan korang kan.

Oke stop!!

Ingat lagi tak dengan entri teka2 kita dulu tu? Teka tabung. Sekarang tabung tu telah selamat dipecahkan oleh orang bukan aku sebelum cukup tempoh matangnya! Tapi orang tu bukan pecahkan tabung tu sebab nak mencuri ke apa ke... gila! setakat tabung besaq buah setoi tu takdanya orang nak curi. Tak baloi! Huhu

Opismet aku yang terpecahkan dia tanpa disengajakan. Mujur tak hancur. Boleh lagi aku bentukkan semula tabung tu dengan salotape. Tinggi sungguh semangat menabung aku kan? Phuii!

Silalah tengok usaha keras dekung aku menyalotapekan semula tabung tu. Huhu!


Walaupun harga dia cuma 2rm. Tapi kalau tak dikumpul dalam tempat macam tu tetap tak dapat nak beli semula kan? Tolong angguk bolle?




*macambestpulakgabungkanduaceritadalamsatuentri :P

15 comments:

  1. kita punya tabung lutsinar, geram nak korek! hahahaha

    ReplyDelete
  2. aiceh..salotip plak..hehe
    beli tabung yang besi..jatuh xpecah,kemek je..:P

    ReplyDelete
  3. er..
    tabung kita sama la dear!
    hehe tabung burger :D

    ReplyDelete
  4. tengok gmbar last tu, x rasa die da bederai pun..!!


    kite guna bekas pringles tu je kak..

    sobs~ xmampu nk beli yg rm2 punya..

    ReplyDelete
  5. kat umah akak pakai tabung satu malaysia...
    jatuh sepuluh kali tak pecah..tapi ..
    habis duit akak dalam beg di kerjakan maisara.dia sumbat dalam tu.pantang nampak duit semua masuk tabung.kalau dah semua masuk tabung nak makan apa??
    hahah

    ReplyDelete
  6. try pakai gam..kot2 nmpak lagi cantek.. hehe

    ReplyDelete
  7. baguih la ada tabung...bleh la belanja pasni...hehe

    ReplyDelete
  8. ha amek kau, tabung kaca kann..hihik, sy suke isi syiling dlm stainless container yg mcm tin tu..hihi

    ReplyDelete
  9. alamak kesian aku tgk.bila besday ko?aku blikan satu nanti

    ReplyDelete
  10. lar..sampai disalotape kan sebegitu, sayang sungguh dia pada tabungnya ea. hihihi.. selagi boleh guna kita guna kan.

    ReplyDelete
  11. huhu tabung jadi perhiasan je kat dlm bilik zuan

    ReplyDelete
  12. kat umah tak simpan dalam tabung syiling tapi bungkus dalam plastik lepas tu sorokkan..

    ReplyDelete
  13. (elih nak gelak lu..hahaha)..memang bersungguh sgt salotape tabung tu..tak pe, elih boleh belikan kalau nak :P

    Lama Niza tak dtg jenguk blog elih ye? baru tukar template semalam je..:)

    ReplyDelete
  14. alah...tabung baru,mahal2...kalau tak menyimpan jugak,takde maknenye~

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D