10.1.12

Tak dapat buah, air pun boleh









Itu adalah air rebusan buah zuriat. Korang pernah dengar kan pasal buah zuriat yang dari Mekah tu. Fungsi atau khasiat buah zuriat tu adalah antara cara untuk dapatkan zuriat... dengan izin Allah swt jugalah. Aku dah lama tunggu buah tu tapi tak dapat2. 

Semalam sorang pegawai aku bagi air buah zuriat ni. Air ni dia sendiri rebus. Tak sempat nak minum habis. Dah memang nak jadi rezeki dia suami isteri agaknya... lepas 3 bulan minum air buah zuriat ni, rabu lepas isteri dia disahkan pregnant 6 minggu. 4 tahun depa tunggu berita gembira tu. Syukur.. aku tumpang gembira untuk dia dan isteri. ;)

Selain air buah zuriat tu, dia ada bagi aku jadam arab dan air tasik dayang bunting? err...aku ambik je. Terima kasih banyak2 ye tuan. Saya terima je...ambik berkat. Mana tau dengan izin Allah.. berhasil. Mudah-mudahan.




23 comments:

  1. ooo..baru ieda tau, bagus juga tu insyallah ada rezeki nant :)

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah yg penting kita usaha kan kak.

    ReplyDelete
  3. fyna baru taw psl nih dear...insyaallah..ade rezeki kan..

    ReplyDelete
  4. usaha tangga kejayaan..insyaAllah kak :)

    ReplyDelete
  5. Sepupu saya 3 tahun tak mengandung, mak saya bagi buah delima, pastu doa2 sikit, alhamdulillah 2 bulan lepas tu dapat anak.

    ReplyDelete
  6. takpe yang penting ko berusaha ye :) insyaAllah mudah2an ada rezeki :) aku doakan je dari jauh

    ReplyDelete
  7. mudah2an dengan izin Allah... kak izan doakan niza n hubby cepat2 dapat cahayamata dengan meminum air buah zuriat ni ye!

    ReplyDelete
  8. Rezeki dia la awak! KWn sy, mcm2 usaha die bt....minum itu ini tp tak de rezeki.

    Alhamdulillah dan tahniah utk die!

    ReplyDelete
  9. insyaAllah ade rezeki tak kemana..

    ReplyDelete
  10. saya pulak, ada dpt daun dari mekah..bau mcm inai. 1st time minum rebusan tu, terus muntah balik..pahit amat!!

    ReplyDelete
  11. Insyallah..
    moga ada rezeki..& dipermudahkan segalanya..

    ReplyDelete
  12. Semoga usaha dan rezeki dipermudahkan oleh-Nya..aminn..

    ReplyDelete
  13. Insya Allah mudah mudahan tahun ni niza pegnant.. :)

    akk penah dpt buah ni dulu, tp tk taw kata laki kena minum jugaks..skrg dh payah nk dpt..apa boleh buat, ikhtiar cara lain plak..Insya Allah

    ReplyDelete
  14. hukhuk, baru tahu ni, ok ok noted!!

    ReplyDelete
  15. cakap pasal ni baru teringat hari ni nak test tengok ngandung ke tak..
    eheheh...

    ReplyDelete
  16. InsyaAllah ..cuba try dan test tengok

    ReplyDelete
  17. yeke ni..hmm..nak kena minum la. mintak2 ada org bg :)

    ReplyDelete
  18. berusaha dan berdoa ye niza..insyaallah ada rezekimu..

    ReplyDelete
  19. yang penting kita usha,insyaallah ada rezeki mengandung nanti

    ReplyDelete
  20. amin..semoga lepas minum ni akak ada rezeki..musti comel cm mama dia yg sedia comel..hihi

    ReplyDelete
  21. insyaAllah dengan pertolongan Allah...

    ReplyDelete
  22. mudah mudahan menjadi kak..insyaallah..aamin..

    ReplyDelete
  23. dekat dengan kampung sy ada sorang bidan yang boleh wat orang mengandung cepat..kakak sy yang tak boleh mengandung pun dapat bila g kat dia..:)

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D