13.1.12

Zip Rosak?? minyak pelincir kan ada!



Dah lama rasa tak bagi petua. Dok cerita pasal laki bini ja. Sesekali kena la sumbangkan sesuatu yang berguna jugak untuk pembaca semua kan? Ye dop ni??

Simple saja entri petua saya kali ini. Tengok sopan lagi, saya! Aku hilangkan kejap..Kejap je la. Hehe! Aku nak bagi petua untuk lancarkan semula perjalanan zip yang telah rosak. Wahh! hebat tak patut penggunaan ayat tu kan.  Huhu!

Oke, kalau zip yang rosak tak bermakna barang tersebut sama ada beg, kasut atau seluar dah tak boleh dipakai lagi. Ada cara paling mudah untuk membaikinya. Sapa dah tau? habaq mai. Tobat taktau lagi kan?

Cara dia mudah saja adalah dengan taburkan bedak di atasnya lalu gerak-gerakkan beberapa kali sehingga zip itu lancar semula. Semudah ABC betul?

Jadi, silalah buat sekarang kerana masa itu emas. Tak perlu tunggu lama2...benda yang baik lagi bagus macam ni elok dicepatkan untuk mengelakkan pembaziran.




*kalautakbolehjugakpikedaibeliyanglainjetauhuhu

11 comments:

  1. haha ingt nk suh gna minyk plincir btoi2.

    ReplyDelete
  2. lar bedak ke? ingat tadi minyak pelincir..hehe. kalau zip yang terkopak dua tu macam ne erk? ada petua tak?

    ReplyDelete
  3. oooo..taburkan bedak ye..

    ReplyDelete
  4. wah serius ke? klw tau awal2 aritu, senang je betulkan zip2 beg yg dh rosak tu..haha thank Q :)

    ReplyDelete
  5. ingatkan buh minyak btol..
    owh..lps ni boleh try..

    ReplyDelete
  6. owh..baru tau..petua yg bagus ni..thx for sharing..^^

    ReplyDelete
  7. tak pernah cuba..selalunya kalau zip rosak ganti dengan zip lain..tak boleh ganti beli je yang lain..heheh

    ReplyDelete
  8. kalau zip yg besar pun boleh tak? lilin dah guna, wd40 dah guna tapi tak jalan gak. sob2 :(

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D