12.2.12

Kenangan yang mengiurkan



Dulu kan, masa zaman dok sekolah2 kalau petang2 camni... kawan2 pakat bederum mai rumah. Bukan mai buat apa....bergosip sambil menyicah buah pelam, betik, jambu dengan garam belacan. Perghhh..sedap makan ghamai2 sambil berebut2 camtu.

Tapi kami pakat giliiaq-giliaq la... kalau hari ni rumah aku, esok umah Ta, lusa umah Linda, tulat umah Che Syam, tungging umah Pekjah (Faizah). Cukup 5 hari. Hari jumaat cuti, kedah kan cuti sekolah hari jumaat. Hari sabtu aktiviti sendiri berhad. Yang aku sebut tu semua kawan2 aku, satu kampung. Pekjah tu sepupu aku, kami sebaya. Unik kan panggilan tu...Haha, aku suka panggil pekjah kat dia.


Bila dok petang2 gini depan rumah sambil menyicah buah betik dengan ayaq asam sorang2... teringat pulak kat depa. Rindu suasana petang macam dulu.... yang pastinya, masa tak mungkin akan kembali seperti dulu. Kalaupun ada masa, suasana tu sudah tentu berbeza... kan??? Haih, mengelamun pulak dah...

8 comments:

  1. Suspen tajuk entry ni..ingatkan tul2 mengggiurkan haha..biasalah tu Niza, kenangan tetap kenangan :)

    ReplyDelete
  2. awat dok buat kami teliuq aihhh... dok cerita, xdop pon nak ajak jejoin...huu

    ReplyDelete
  3. @Elih; Saja nak pancing...haha!




    Alamak salah eja pulak menggiurkan tu. ahhh..biaq pii lah :P

    ReplyDelete
  4. zaman sekolah selalu jugak bawak betik colek dengan asam belacan ni...
    habis makan nak setat belajar..mulut waaaa..bau belacan.....

    ReplyDelete
  5. terliuq..terliur..sedap aih ayaq asam tu..

    ReplyDelete
  6. sedapnya betik cicah air asam :)

    ReplyDelete
  7. kat depa ja ka,kat aku takdak..hehe

    selalu klau nk menyicah kt rumah tokwan aku ja..=)

    ReplyDelete
  8. hang ngidam ka..awat hang tak tunggu akew..

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D