9.2.12

Larangan Dalam Berjimak




Assalamualaikum. Untuk pasangan yang baru kahwin dan akan kahwin atau yang dah lama kahwin tapi tak ambik tau sangat dalam hal2 gini. Atau malas nak ambil tau. Yang depa tau cuma.....sila buh sendiri jawapan korang.... ehehe! hanya depa dan mereka saja yang tau. Eh, malam ni malam jumaat laa! oke, sajaje... takda kena mengena pun.

Sabda Rasullah s. a. w. "Wahai Ali! Peliharalah wasiatku ini sebagaimana aku telah memeliharanya dari Jibril a. s"

[1] Jangan berjimak di bawah pohon kayu yang berbuah. Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi seorang tukang sebat atau ketua yang bengis.

[2] Jangan berjimak antara azan dan iqmah. Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi seorang yang suka menumpahkan darah.

[3] Jangan berjimak jika isteri sedang hamil melainkan kedua-dua berwuduk. Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi seorang yang buta hati dan bakhil tangan.

[4] Jangan berjimak pada pertengahan nifsu syaban. Jika Allah mengurniakan anak ia akan mempunyai tanda pada yang jelek pada muka dan rambutnya.

[5] Jangan berjimak pada akhir bulan (tinggal 2 hari). Jika dikurniakan anak ia akan menjadi seorang yang suka meminta - minta.

[6] Jangan berjimak semasa syahwat terhadap saudara perempuan (adik ipar) Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi penolong dan pembantu kepada orang yang zalim, pada tanganya membuat kebinasaan kepada banyak manusia.

[7] Jangan berjimak dengan isterimu di atas loteng. Jika Allah mengurniakan anak, nanti anak itu menjadi seorang munafiq, pelampau yang melewati batas.

[8] Jangan berjimak dengan isterimu pada malam kamu hendak keluar bermusafir. Jika Allah mengurniakan anak ia akan membelanjakan harta pada jalan yang tidak haq.

[9] Jangan berjimak dengan isterimu bila kamu keluar bermusafir dalam tempoh tiga hari tiga malam. Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi pembantu kepada setiap orang yang zalim.

[10] Jangan berjimak dengan isterimu pada awal malam (sebelum isyak) Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi seorang yang ahli sihir, sunglap dan menghendaki dunia daripada akhirat.





9 comments:

  1. berjimak tu apa ye kak

    *otak suci

    keh keh keh

    ReplyDelete
  2. haa, Lea tanya soklan cepumas tu...btw nice info niza, usaha tangga kejayaan..Insya Allah :)

    ReplyDelete
  3. wooohooooo... bagus kak..
    persediaa awal wa untuk berjimak dgn awek ni. eh.. dgn isteri yg sah.
    :p

    ReplyDelete
  4. tengah tak noted utk keperluan masa depan
    ahhhhh malunya kitewww




    ><"

    ReplyDelete
  5. jimak2 ni yang bahaye ni..akak kejam la post kat kami yang tak kawen lg ni..haha

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D