14.2.12

Lepas geram sat nah!



Aku sukakan suasana kerja yang harmoni, aman damai dan ceria. Aku paling suka hidup saling memberi kerjasama dan bersikap tolak ansur disamping menggalas tugas dan tanggungjawab masing-masing. Aku pasti gembira, ceria dan suka kalau keadaannya seperti itu. Yeay, hiphip hurey!

Aku pasti kita semua suka suasana macam tu....kan??

Sejujurnya, aku tak suka menyusahkan orang lain melainkan aku berada dalam situasi yang sangat terdesak. Itu kalau aku! Tapi tidak bagi sesetengah orang..yang suka pentingkan diri sendiri atau lebih teruk lagi yang bersikap..."Lantak la, asal aku lepas"!! Walaupun kerja hang hanya siap separuh...dan buat pun asal boleh je pastu tinggal. Selebihnya? Orang yang dilantakkan tu jugak yang kena siapkan walaupun kerja sendiri tak menang tangan! Nak boleh buat apa?? Sabar jelah noks! Tapi takpalah, kita cuba bersikap profesional...lebih baik bertolak ansur. Kononnya redha.

Yang ni aku pasti kita semua tak suka dengan suasana yang macam tu...kan?? Kecuali orang2 yang terlibat lah.

Dan yang paling aku takleh sabar... bila kena hari terdesak kita, tak boleh pulak nak bertolak ansur!! dan boleh pulak membebel2. Padahal? Huh, malas cakap...bukan reti bahasa pun. Yang tu memang aku takleh sabar. Maaflah kawan, kalau dah terlebih2 kena sembur!! 


#Dan maaflah sebab sengaja sembur kat sini ;(

9 comments:

  1. hidup jadi beban pada orang memang memalukan..tapi awat entah depa tak dak rasa malu pun..

    ReplyDelete
  2. pastu ada orang kena sembur ka niza..kalo tk sembur dia tk sedar kan..lepas ni harap dia tk nyusahkan org lagi..

    ReplyDelete
  3. Faham sgt dgn situasi mcm ni, pernah juga tkena mcm tu..perli pedas sikit biar dia faham apa maksudnya kenang budi dan jasa kita, bukan mengharap ttp apabila kita perlukan org tu langsung tk ada niat nak membantu..

    ReplyDelete
  4. sabaq kak..sabaq...


    sembur je habis2..bagi org tu sedar sikit..

    ReplyDelete
  5. That life bila bekerja... tak boleh terlalu baik..dan tak boleh terlalu tegas..give and take..
    Tapi asik kena give ajer...memang patut kena sembur..hehehhe
    datang dari http://hanifidrus.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. takpe akak sembur kt sini
    dari sembur depan2
    at least xdelah menyebabkan gadoh ke apa

    pape pun sabar ye kak =)

    ReplyDelete
  7. takpe akak sembur kt sini
    dari sembur depan2
    at least xdelah menyebabkan gadoh ke apa

    pape pun sabar ye kak =)

    ReplyDelete
  8. sabaq..sabaq..besa la keja dgn orang..

    ReplyDelete
  9. kita yg baru keje ni haa byk dh dgr masalah politik dlman company....haruuu!!

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D