5.2.12

Maulidur Rasul dan Bunga Rampai




Tak rugi balik kampung siang tadi, selepas dok teragak2 nak balik ke tak...balik ke tak..balik ke tak?? Dok pikir, tak balik kang boring plak dok rumah sorang2. Cik abam kena keja plak hari ni. 

Akhirnya, drive jugak balik kampung sorang2. Ingat balik semata2 nak berehat kat umah je sambil nak main2 cubit budak grrrr ni. Tapi mak ajak pi belarak pulak. Belarak ke dua buah rumah kenduri je. Hehe..Kenyam makan nasi minyak arini.

Pi rumah pertama, kenduri orang kawen. Rumah kedua, kenduri sempena Maulud Nabi. Merasa la jugak berselawat beramai2 masa kat rumah kenduri tadi. Dan dapat bunga rampai dan duit singgit. Teringat zaman sekolah dulu.. tiap kali tiba 12 Rabiul Awwal sebok la cikgu suruh anak2 murid hiris daun pandan dengan bunga kertas nak buat bunga rampai. 




Tak rugi balik kan..sekurang2nya dapat meraikan hari kelahiran Rasul junjungan kita Nabi Muhammad SAW, Alhamdulillah.

Salam Maulidur Rasul
12 Rabiul Awwal 1433H


10 comments:

  1. salam maulidur rasul niza..

    ReplyDelete
  2. salam maulidur raul niza..meriah yea kat sana :)

    ReplyDelete
  3. cuba tgk sini..
    http://www.resepirahsiaku.com/2012/02/doa-kesuburan-untuk-wanita-supaya.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+resepirahsiaku%2FAsiw+%28RESEPI+RAHSIA+KU%29

    ReplyDelete
  4. eh comeinye besau2 pon dpt singget ><
    slm maulud nabi~

    ReplyDelete
  5. Salam maulidur rasul....
    datang dari Hanif bloglist
    http://hanifidrus.blogspot.com/.

    ReplyDelete
  6. salam maulud akak....
    eca hari neyh berjalan ke rumah terbalik je.hikhikhik :)

    ReplyDelete
  7. Sy pnh sekali je berarak sempena Maulud nabi ms kecik2 dulu.

    ReplyDelete
  8. semalam sy dapat gak bunga rampai ni tym g selawat umah jiran..hehe

    ReplyDelete
  9. slm maulidur rasul..

    #orang cuti,sy je kena keja..mencik !!ehehee

    ReplyDelete
  10. Salam Maulidur Rasul jga kak :)

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D