4.2.12

Suasana Yang Negatif




Suasana memainkan peranan yang amat penting dalam melakukan kerja. Persekitaran di sekeliling tempat kerja akan mempengaruhi dan mencorak peribadi seseorang.

Suasana yang positif akan mendapat hidayah dan keredhaan Allah swt. Sebaliknya, suasana yang negatif akan menutup pintu keberkatan dan keredhaanNya. Lantaran itu, kita haruslah berusaha untuk mewujudkan suasana yang positif.

Suasana yang negatif boleh menyumbang kepada peribadi yang tak ceria dan kerana dipengaruhi oleh elemen2 yang membunuh perasaan ceria itu seperti sikap bos yang bangang terhadap pekerjanya serta tidak menunjukkan akhlak yang baik. Setiap manusia, Allah anugerahkan akal dan hati untuk menilai sesuatu. Haruslah gunakan akal itu sebaik2nya.

Dan sesungguhnya, suasana yang negatif itu mampu membunuh keceriaan dan melemahkan semangat seseorang. 



#Hati takdak syok ;(

8 comments:

  1. haha kesian ada bos bodoh...semoga bos anda jadi bijak lepas terbaca entri ni..

    ReplyDelete
  2. klako la aku rasa entri ni.

    ReplyDelete
  3. kesimpulannya jadikanlah suasana negatif menjadi positif walau tahu dan terpaksa itu sebenarnya masih negatif. Sabar jer lah Niza, mungkin ada hikmah di sebaliknya.

    ReplyDelete
  4. haha . kak, mcm buat karangan ayat kakak. sabar ye kak. takmo tension2 :) dila kan ada :)

    ReplyDelete
  5. ni kes marah kt bos lagi nih :)

    ReplyDelete
  6. hehehe biasa la...kebanyakkan di tempat keja negatif jer...apa-apa pun fikirkan positif...

    ReplyDelete
  7. betul.setuju kak...keadaan sekeliling mampu mempengaruhi mood seseorg.
    skng keadaan sekeliling iqa x ok.iqa pun x cool. -.-

    ecece

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D