19.2.12

Tak suka mengadu

Mata aku kalau menangis sikit pun dah bengkak, lagilah sakan bengkaknya bila nangis lama. Dan disebabkan kejadian 'termenangis' tu mata aku bengkak dan merah. Tengah tacing gila kot masa tu. 

Balik je cik abam ke rumah tadi, dia perasan pulak ada yang tak kena kat mata aku ni. Dia syak aku menangis tapi aku tak mengaku. Tapi dia pulun jugak tanya... dan aku jenis tak reti nak kona ayat atau pusing cerita bila dia tanya apa2. Kalau boleh, dan seboleh2nya aku takmau cerita pasal yang buruk2 kat dia. Sebab kesannya nanti aku pulak yang rasa serba salah.

Sama jugak dengan kat tempat kerja, kalau ada apa yang jadi ke, yang tak serius sangat aku takkan cerita kat dia.. lagi2 kalau pasal kawan2. Sebolehnya aku takmau cerita. Sebabnya kalau aku cerita nanti dia tak bagi dah aku kawan dan keluar dengan 'kawan2' yang buat aku menangis ke, buat sakit hati ke. Bila dah kena warning camtu, mestilah kita jadi serba salah kan?

Pasal kes tadi dia paksa aku cerita... jadi, kenalah aku cerita jugak. Sudahnya.. "Dah, takyah nak layan kawan camtu lagi kat fb". Legaa... mujur dia kata takyah layan je. Kalau dia kata jangan kawan, jangan jumpa...kan susah. Sebab tu aku tak suka nak mengadu kat suami pasal kawan2.

Kecuali hal yang biasa2 lah. Lagipun, memang kat dia jelah tempat aku selalu mengadu pun. Rasa lebih selamat mengadu kat suami dari mengadu kat kawan2. Lain pulak jadinya nanti. Ye dak??

19 comments:

  1. betul..baik ngadu ngan suami..samalah ngan suami azzah,kalau dia cakap jgn kawan ngan orang tu org ni,mmg tak leh kawan..

    ReplyDelete
  2. betul..baik ngadu ngan suami..samalah ngan suami azzah,kalau dia cakap jgn kawan ngan orang tu org ni,mmg tak leh kawan..

    ReplyDelete
  3. Rasanya mengadu dgn suami lagi baik, sebab suami mustahil akan bergosip dgn org pasal isteri sendiri..^_^ apa2pun, banyakkan bersabar k..kita kawan alam maya maa, hehe...

    ReplyDelete
  4. betul tu suami atauisteri port yg sesuai utk mengadu domba

    ReplyDelete
  5. menangislah salah satu terapi yang paling efektif skali untuk release stress... :)

    ReplyDelete
  6. grrr...nak juga ada suami la tuk mngadu2x ne.hikhikhik...#jangankan suami,bf pun xjumpa lagi.hahaha.

    xpe kak..menangis tu bagus.selain dpt cuci mata,kita dpt kurangkan kesedihan...dah dah,takmo nangis2 sangat k.....kita doa sama2x :)

    ReplyDelete
  7. jangan mengadu kat FB, banyak keburukuannya

    ReplyDelete
  8. dah citer kat suami..rasa lagi lega kan..

    ReplyDelete
  9. sabaq yea kak..

    teringin gak ada cik abam, nak nagis2 nagdu kat dia..hehe

    ReplyDelete
  10. Sabar ye..betul..lebih baik mengadu kat suami..sebab dia lebih memahami diri kita..

    ReplyDelete
  11. akak, nak suami jugak..uhuh..xdde tampat nak mengadu ni..tp bukan la nk suami akak..hee

    ReplyDelete
  12. Eeee...mst kwn FB awk tu teruk kan?

    Sy pnh gak ade kes psl FB2 nie. I tak menangis tp I akan asyik teringat2 je hal tu. Bile dah tak ley nak menanggung beban, sy cite kat hubby. Hubby akan ckp - Kenapa melayan? Lagi sy skt hati. Hahahaha. Pas hal tu, sy dah malas nak aktif FB. Mls nak kuarkan status ngarut2. N mls nak komen status org. Sbb hal2 kecik mcm nie sbnrnye boleh ganggu kepala otak sy.

    Skg dah aman idup sy. Hahahah.

    ReplyDelete
  13. betul sgt..baik ngadu kat cik abam, selamat.. :)

    ReplyDelete
  14. akk terlambat komen,sory niza..akk faham sangat2 situasi macam ni..baca entry kt bawah tu pun, terasa macam cubit peha kanan, peha kiri terasa.. anggap lah dia terlajak cakap, kalo kat akak ni niza, ramai dah orang terlajak cakap mcm tu..kat rumah kenduri, kat depan orang ramai, depan kawan2...kita tak de anak, kita tak tanggung dosa salah didik anak...misalnya anak yang tak reti jaga perasaan orang lain...itu kira tak da rasa kasih dalam hati dia..sabar yea niza...take care

    ReplyDelete
  15. kalau lu xngadu pun kak, wa yg gitau asben lu.. hahahaha

    wa spy.. jeng2

    ReplyDelete
  16. akak suka mengadu kat suami..heheh.apa2 sikit nak mengadu...

    ReplyDelete
  17. eyda takde suami, so mengadu kat kawan je. heheh




    tapi better ngadu kat suami kan? lagi selamat. pastu kat kawan2 ni belum tentu bleh percaya. huhuh~

    ReplyDelete
  18. laaa ngadu jela tp kalo bab ni.., takot dia pon terasa sama kan...tp kalo kte ade somi sume bnda nk ngadu kt dia...hikhikhik

    ReplyDelete
  19. samalah.. lebih suka mengadu ngan suami pasal serba serbi.

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D