19.3.12

Cita - Cita

Masa zaman sekolah rendah dulu, cikgu selalu tanya kan.. apa cita-cita kita. Masa kecik dulu, aku belum boleh pikir panjang dan matang.. jadi aku ada banyak cita-cita. Kejap nak jadi cikgu, kejap nak jadi polis. Bila tanya plak minggu depannya, nak jadi doktot pulak dah!

Sejujurnya masa tu.. aku taktau natam apa tu cita-cita yang sebenarnya. Jadi, hentam ikut sedap mulut jelah. Tapi, lepas habis sekolah dulu.. aku terminat dengan satu kerja ni. Walaupun aku tau, minat aku tu takkan terlaksana atau tercapai sebab bertentangan dengan kehendak mak ayah aku dan juga penampilan aku ketika itu.

Nak jadikan cerita, pada mulanya aku senyap-senyap ambik kursus ni. Tapi lepas seminggu, aku rasa macam tak betul je apa aku buat tu..jadi, aku cerita kat mak. Aku janji dengan mak yang aku takkan ambik kerja yang kena 'terbang' tu, setakat keja kat kaunter tiket je. Walaupun minat aku yang sebenarnya yang terbang itu lah! Akhirnya, mak pun ok. Aku pun teruskan kursus tu selama 3 bulan dengan senang hati.

Dan akhirnya aku lulus dengan cemerlang dalam satu ujian yang telah diadakan di salah sebuah hotel kat Aloq Setaq. Dan dapatlah sekeping sijil tu yang salah taip nama aku dan ayah. Romli la bukan Ramli! Nama aku takdak 'e' depa bubuh e pulak.


Seterusnya, aku dapat surat untuk hadir temuduga kat Pertama Kompleks, KL. Oke, kita main teka-teka nak? Hehe. Agak-agak korang aku pi tak temuduga tu??



#Nanti aku sambung k. B-)

Published with Blogger-droid v2.0.2

14 comments:

  1. Tak pegi la kot sbb klu dah smpi KL, tebiu ke mane, shopping ke mana. Hahahah! Ok. Lawak je.

    ReplyDelete
  2. wahh.. hampir terbang.. hehehe..

    x pegi kot interview..

    ReplyDelete
  3. pergi je kut..miahahaha.. :)

    ReplyDelete
  4. wa syak lu tak pegi...takut nnt diorang panggil lu dgn nama lain..heh

    ReplyDelete
  5. mestilah tak pi..mana mak nak bagi. jauh ke KL. lg plok, skrg niza dah keja lain pun..^__^

    ReplyDelete
  6. sampai skng,kite xtau nak jadi apa
    kak :(


    sambungggg.haha

    ReplyDelete
  7. masa kecik memang banyak merepek. nak jadi polis la mende la haha :D tahniah dapat sijil tu. nanti boleh ah bawak g jalan2 :p

    ReplyDelete
  8. teringin jd retis...kahkahkah...pi la smbung blajaq ;p

    ReplyDelete
  9. tak suke teka2..mesti salah..

    mesti akak pegi kl.pastu akak pegi bukit aman mintak keje kot..so akak jadi la polis..ttibe bukak cerita dongeng plak..kn saye kate saye tak reti teka..

    ReplyDelete
  10. akak pegi..dh sampai kl..akak patah balik hakhak

    ReplyDelete
  11. masa kecik2 dulu,i nakkk jadiiii pelukis komik mcm fujio f fujiko!!hehe :D

    ReplyDelete
  12. ala teka teki la pulka

    ermmm pergi kot

    ReplyDelete
  13. xg kot..ehehe..ni sijil untuk apa ni?jadi pilot ke apa?bestnyaa kerja airline..

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D