16.3.12

Sedap di tekak, jijik di mata



Sedapnyaaalahhaii dapat hirup semangkuk cendol petang-petang gini, dan jugak semangkuk bihun sup daging ditambah lagi dengan goreng pisang. Pehhh! kembong perot aku. Tapi tak apa, bulih makan slow-slow tak perlu gelojoh sebab sekarang ni aku sorang je kat opis, bos takdak pi lepas gian kat Cinta Sayang Sungai Petani pukoi bola gof, CC pulak pi padang main bola tampar. Yang dua orang lagi tu, aku taktau sebab tak nampak langsung batang hidung depa.. lantak pi kat depa la nak pi tang mana pun, aku tak kisah dahh..hehehe



Erk' takdak rupa cendol pun kan. Sori, cendol2 tu dah masuk dalam perut, selebihnya ada dalam mangkuk tu...tenggelam! Bihun sup? sedap sangat.... cepat je habis. Tak tergamak nak tayang mangkuk yang hanya tinggal sisa bihun kat tepi2. Uhuks!

Tapi kan, tengah2 sedap dok makan cendol mata ni sebok je dok perhati tajam tepat ke isi cendol tu..tiba2 tubit satu suara halus maha jahat lagi kejam!! Suara tu berbisik...Eeeuww, dah macam hingus plak rupa dia!! Jilaka betoi la suara tu...sora sapa tu?? mujur dah nak habis makan.


Ahaks!!...lariiiiiiii walaupun bukan aku yang cakap! hahaha

11 comments:

  1. tak suka cendol tapi kalau abc memang feveret la. :)

    ReplyDelete
  2. akk ske cendol...tak imagine lak masa mkn tu mcm hingus,buwekk..niza jaat.. :p

    ReplyDelete
  3. suka sngt cendol...cendol pulut lg suka..hihi ^__^ erkk..pasal hingus tu..erkk..buat2 tak ingt..hihihi

    ReplyDelete
  4. azzah kalau mkn cendol letak ais batu..baru selera.

    ReplyDelete
  5. sy x suka cendol dr dulu lagi

    ReplyDelete
  6. ni yang panas perut nih...adess

    ReplyDelete
  7. Haah.Macam budulah pulak,kan?

    ReplyDelete
  8. ais ada tu..tapi dah cair..huhu

    ReplyDelete
  9. cendol kalau makan tengah cuaca panas.memang sedp...

    ah tingin la plak..hehe

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D