23.4.12

Cuma nak ingatkan..


Lima pantang dalam hidup, jangan lakukan:
  • Perkara yang sia-sia
  • Mengeluh
  • Menjadi beban
  • Khianat
  • Kotor hati

#Ketika ini aku sedang bertarung dengan selsema yang sangat teruk sehingga sukar untuk bernafas. Sangat tersiksa rasanya...makan pun sampai tercungap-cungap, letih. Suara pun dah kedengaran sengau. Oleh itu, jaga kesihatan yaww. Musim demam kot la ni~peace!!


23 comments:

  1. selalu termengeluh.., suami slalu la jd tukang tegur..tak baik mengeluh!

    *moga cpt sembuh. akak pulak kembali diserang batuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun samalah kak...kdg tak sedar pun termengeluh.

      Delete
  2. kak..saya dah beransur pulih...sian akak..banyakkan makan limau dan minum ayor suam..inshaALLAH okay...nampaknya eskem vanilla x memulihkan yer? hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. eskrem vanilla time batuk/selsema??? tobat dah kak..haha

      Delete
  3. elok la tu selsema mkn aiskrim..cm saye je..saye igt mujarab..haha..

    ape pon akak get well soon ye..same la kite..kahak menebal kot skang dalam kerongkong..punye la dalam tarik tekak nk kluarkn kahak tu..semput kadang2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ingat mustajab makan eksrem. huhu. akk jenis batuk takdak kahak tapi sukar nak bernapass tau. hidung kemain sombat tapi hinguih takdop..pelik kan. entahlahhhh P

      Delete
  4. moga cepat sembuh..ingatkan makan eskrem vanilla tu da sembuh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah ada tanda2 nak sehat dah ni....eksrem vanilla? entahhhlah.

      Delete
  5. Samalah kak Nurul dr minggu lepas batuk, hidung memang xde bau apa2....
    semoga Niza cepat sembuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. samalah kak..sy makan laksa tapi hidung tak dapat nak bau kesedapan kuah laksa tu...hanyir ikan pun tak bau. hehe

      Delete
  6. get well soon my friend

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks phat...aku rasa sehat dan kuat dah nih.

      Delete
  7. tak suka selsema jugak!
    susah nak tido

    apa-apa pun moga cepat sembuh

    ReplyDelete
  8. Ouh...selesema ke? Sabar ye?

    Err...kite manusia biasa kan? Kdg2 terlepas spt yg tersenarai kat atas tu. Huhuhuhuhu...

    ReplyDelete
  9. mmg musim skrg nih...harap cepat sembuh yer...:)

    ReplyDelete
  10. Semoga cepat sembuh ye Niza, ada mintak MC tak ni haha ^_^

    ReplyDelete
  11. takdop! dop mintok pong...kekgi org maghah plok sokmo2 dok MC..hahah

    ReplyDelete
  12. la ni musim tak menentu. kenala jaga kesihatan. jangan main ujan. rajin2 makan obat. InsyAllah nnti cepat sembuh, ok.

    ReplyDelete
  13. kadang2 kita tk sedar..sebab tu perlu saling berpesan...
    moga niza cepat sembuh yea..take care :)

    ReplyDelete
  14. akak pun tak suka..
    menjadi beban akak atau beban orang lain
    dua2 tu akak tak suka.

    ReplyDelete
  15. sama2 muhasabah diri... :)

    ReplyDelete
  16. lupa nak tanya tadi akak makan ubat dah?
    tapi 5 pantang tu lah yang terjadi sokmo..huhu

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D