20.5.12

Kari Laksa / Asal tekak kata nak je, mesti jadi!

Tak kira waktu. Pagi ke malam ke petang ke kalau tekak ni dah terlioq, mesti kena dapatkan jugak. Kalau takdak kat kedai, buat sendiri pun takpa. Resepi ada kat mana-mana dan google sentiasa ada untuk menawarkan khidmat carian yang dikehendaki. Hasilnya? Seperti di bawah:


Kenyang untuk malam ni. Tapi sebenarnya silap resepi, tekak ni asalnya nak makan Asam Laksa tapi terjumpa resepi Kari Laksa. Gelojoh punya pasal tak tengok betul-betul bahan-bahan untuk Kari Laksa tu sebenarnya tak sama dengan Asam Laksa. Tapi alang-alang dah terbeli paste kari laksa tu, carry on jelah. Hrmmm, boleh tahan tak berapa sedap dia. KahKahKah. First time masak mestilah kurang sedapnya tu kan. Apapun, syukurlah dapat jugak makan :)

#Nak cuba resepi Kari Laksa? Boleh tengok kat blog Resepi Nannie. Tapi aku masak guna paste je, nak mudah dan nak cepat makan...Heeee


21 comments:

  1. waaaaahhh! sedapnya. kerang tu yang buat saya tertarik. hihi

    ReplyDelete
  2. Laksa sarawak tak ade kerang dan telur tu..ni specel ke? haha ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni bukan laksa sarawak la elih...ni kari laksa

      Delete
  3. nam pak mcm sodap je ni...ada kerang lagi :)

    ReplyDelete
  4. ne yg xsuka ne...terliur.huhuhu

    eca dri ptg nak makan bakso,tak dpt lagi...adoi,kena juga cari esok.

    ReplyDelete
  5. letak kerang ye?dap..dap..

    ReplyDelete
  6. Kari laksa nie mcm ala-ala mi kari pun ade ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'a rupa dia meme mace mi kari..uhuu

      Delete
  7. kari laksa..pestaim dengar sebenarnyer..look very nice with the kerang on top..marbeles n dilisyes....

    ReplyDelete
  8. mcm brg ada..mesti sedap.

    eh, kari laksa..akak tak penah tau pun. ^_^

    ReplyDelete
  9. Replies
    1. haa kak..memang macam. tapi rasa dia lain.

      Delete
  10. salah masak rupanya..hehehehhe
    janji boleh makan dan sosap...
    tengok gambar pun dah meleleh air liur!!

    ReplyDelete
  11. bertambah kuat lak perut nih berbunyi bilo tgk gmbr kari laksa tuh...huhu

    ReplyDelete
  12. macam me kari pun ada...mungkin panggilan je lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni bukan me kari, mi kari kuah dia rasa kari tapi ni kuah dia rasa masam sebab ada daun kesom..ala macam asam pedas tu.

      Delete
  13. kari laksa sama ke dgn mee kari?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak ka..laksa dgn mi tak sama, kari je sama. hehe
      tapi rasa dia lain kak, sebab letak kesom..masam2 sikit rasa dia.

      Delete
  14. adoi...
    sedapnyeeeeee tgk..
    terliuq dah ni..huhu

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D