7.5.12

Tudung Syria | Awning Lembut


Kalau korang perasan lah kan dalam setiap gambar yang aku pernah post kat sini semuanya aku pakai tudung jenis Syria. Dan aku bukan peminat tudung Awning keras ataupun awning yang melengkung cantik gitu bila pakai. Aku rasa macam tak sessuwai je dengan muka aku. Cuma time kerja aku terpaksa pakai jugaklah sebab tudung tu dah diperuntukkan untuk setiap anggotanya, free lagipun. Lagi mau bantah?

Awal-awal kemunculan tudung indon ni dulu kan, orang pakat gila beli, tukar fesyen tudung tapi aku jenis tak berapa nak suka ikut trend. Masa tu aku masih setia dengan tudung bawal. Habis tu aku ni jenis apa? 

Aku jenis ikut suka akulah! Heeeeee. Pendek kata aku jenis ikut rasa berkenan di hati baru aku beli dan pakai. Kalau dah tak berkenan buatpa nak pulun beli kan?? Buangduitt.

Selain tudung syria, tudung awning lembut jugak menjadi pilihan aku untuk disarungkan ke kepala. Kenapa? Kerana aku rasa selesa dan sesuwai gitu. Sesuai la kot dengan muka aku ni yang sekejap bulat (time gemok) dan sekejap runcing (time kurus). Badan jenis tak berapa nak betul-betul stabil. Fleksibel orang kata. Mudah naik dan mudah turun. Bergantung kepada keadaan cuaca..pulak! Bergantung kepada emosi, susah hati - kurus, senang hati - gemok. 

Oke, kepada fans club awning lembut bolehlah cuba pakai Tudung Maisara dari Butik Colourful Collections. Lawa belaka corak dia. Meh pakat-pakat borong. Kena berebut sebab tak banyak, ada 10lai saja. :)

Colourful Collections


32 comments:

  1. Sy lak tak pandai pki tudung sarung mcm nie. Pnh try tp rs serba tak kena. Sy lagi selesa pki shawl je. Hehehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya jarang nak kenakan shawl lagi2 kalau keluar berjalan2...mcm susah je nk lilit balik shawl tu kalo lepas solat kat surau awam..hehe

      Delete
  2. TAK CARI LAGI TUDUNG RAYA NI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. awalnya dia kesahkan ke tudung raya...:P

      Delete
  3. salam
    akak pulak dari dulu,kini...setia dgn bawal..sehelai pun tak ada tudung segera...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tudung segera kak? ha'a ya la noh...hehe

      Delete
  4. eca kalau dah lewat ke kelas..sah sah,amik shawl lilit je.xpun sarung tudung express gitu..bawal2 ne jarang,sebab malas nak iron.hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la kita...MALAS nak iron je..haha

      Delete
  5. diera dulu, xpenah lekang dengan tudung bawal..
    sejak ada syria, tinggalkan tudung bawal macam tu jee..
    sekarang baru nak mula dengan bertudung bawal balik..hikhikhik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bawal akk guna time RAJIN sangat2 je nak iron..:))

      Delete
  6. Alahai..memang teringin sgt nak pakai jnis tu..tp muka ni bulat bebenor...huhu..sebab tu sy suka pakai bawal g keje..biarlah org kata ketinggalan..takpe..yg penting selesa..kalau dpt yg sesuai dgn muka..mesti da transformasi...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya belasah je..muka bulat ke cengkung ke...tetap syria. yang penting sendiri rasa selesa...hehe

      Delete
  7. kalo tudung syria tak berapa sesuai dengan yana..lain2 memang tibai jer..kalo datang ofis skrg kerap pakai bawal balik dah..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah, dah ramai yg pakai bawal balik...
      back to basic...haha

      Delete
  8. azzah time lasak je pakai syria..sbb x payah duk perbetui tudung banyak kali..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo pi aerobic memang syria menjadi pilihan la...

      Delete
  9. akak belasah je tudung periuk ke, tepawe ke..kui3..dok aihh,
    akk tgh nak kumpul slow2 tudung awning yg labuh2...Insya Allah
    sbb tudung jns ni senang nak saruk..tp slow2 la..skang still lg pkai
    shawl...susah jiwa rock ni :)

    ReplyDelete
  10. akak pun muka bulat, payah nak kena kan dgn tdg sarung awning keras.
    tapi yg awning lembut mmg blm try lagi. Dgn muka bulat, setakat ni selesa tudung 4 segi (pramit, akel).

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak ujie sy dah tau dah...hehe

      Delete
  11. saya lelaki, so tak tahu komen pasal tudung..ahahaha..cuma nak tanya, tudung fareeda tu pulak termasuk dlm kategori tudung apa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tudung fareeda yang layer2 warna pelangi tu ke dedi? saya pun taktau apa kategori dia...tapi nmpk awning tu keras semacam je. langsung tak berkenan...macam serabut je nmpk. saya suka yg simple je.

      Delete
  12. ce jadikan tudung saje jadi trend semasa kua bejalan2..sure akak fofiler pasni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hrmm..kalo pakai pun, dok camtu gak la akk ni.
      akk tak suka la ikut trend sgt..sbb langsung tak kena dgn jiwa akk yg dah 30han ni..huhu

      Delete
  13. papa mifz lebih suka tgk wife pakai tudung bawal jer...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wife pun memang suka pakai tudung bawal eh..

      Delete
  14. Eh, macam 1st time tengok muka sebenar Niza kat header tu haha..dah lama berjiran baru nak kenal huhu ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. takkan la baru tengok kot elih? hehe

      Delete
  15. sy pon tk suke pkai tudung ala indon tu... kdg2 trgelak tngk muke jdi bulat terus tk mo pkai.. hehe

    ReplyDelete
  16. x reti nk komen pasai bab2 tudung nih

    ReplyDelete
  17. Kak Nurul pki2 juga tudung awning nie,tp syria x sesuai dgn muka akak nie apatah lg pki cermin mata jadi anak tudung yg dlm tu selalu je naik ke atas....

    ReplyDelete
  18. selesa kan.. kt kut mood semua pun ok jer..... janji selesa..

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D