30.8.12

Gula-gula Malaysia

Adik manja dengan bendera Malaysia dia.










Pernah makan tak gula-gula yang ada dalam batang tiang bendera kecik tu. Sekarang ni kat kampung masih ada jual lagi. Tapi taktaulah berapa harga dia sekarang ni. 

Tengok pada gambar tu betapa tingginya semangat patriotik yang ada pada adik bongsu aku dan kreatif jugak budaknya. Abih dicucuknya bendera tu kat pokok bunga mak. Aku ingatkan abang-abang dia yang buatkan tapi bila aku tanya dia cakap, adik buat sendiri!

Apapun, Selamat Menyambut 55 Tahun Merdeka Janji Ditepati katanya! 

8 comments:

  1. woi woi.legen tu gule2 tu. lepas skola ugama sure beli bendera tu.ah.kenangan

    ReplyDelete
  2. wahhh..bagusnye ada budak mcm ni..kim salm kt budak ni yer..sekalung tahniah dari abang..hehe

    ReplyDelete
  3. Bersemangat patriotik betul budak ni haha..bagus :)

    ReplyDelete
  4. dulu 1 bendera tu 3 kupang x silap saya...berebut bila habis gula2 nak bendera plak..hehe

    salam merdeka :)

    ReplyDelete
  5. Best kan ingat balik Ada gula-gula warna warni tu kat bendera..nostalgia.

    ReplyDelete
  6. Lama habis tak jumpa, rindu nak makan gula² tu!



    Kreatif, tinggi semangat adik akak! ;)

    ReplyDelete
  7. pernah, bendera dia plastik kan. bape posen ntah aku x igt dah

    ReplyDelete
  8. siyes tak sedap kot gule2 tu.pernah skali,isi dalam bendera tu die isi ngn kacang hijau bersalut gula2..memang tak sedap.mcm mkn taugeh.haha

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D