9.12.12

Selesai

Alhamdulillah, lulus! Itu pun dah cukup rasanya untuk bagitau kat semua keputusan Ujian Yang Terpaksa Ku Tempuhi tu. 

Yang paling aku berpuas hati, ujian UKA. Kalau biasa kat kem aku hanya mampu lari 17min untuk 2.4km. Walaupun masa yang ditetapkan untuk had umur macam aku adalah 15min 22saat. Tapi untuk ujian UKA baru-baru ni pencapaian larian aku sangat mengembirakan diri aku sendiri, 14min 32saat. Keh3, chaiyok! Mana taknya, aku punya risau tu sampai menggeletar kaki tau sebelum nak lari. Bila pandang pulak ukur keliiling Tasik Titiwangsa tu bukan dah 2.4km tapi dah macam 3.4km dahhhhh. Macam nak pengsan aku rasa. Jauhhh. Tapi Alhamdulillah, berkat usaha dan kuat semangat aku berjaya catat masa 14min 32saat. Mental betul aku masa tengah lari tu, ada pulak budak-budak ni berhenti dan berjalan sebab penat sangat kan. Aku pun hampir-hampir dah terpengaruh, nak jalan jugak. Tapi bila aku fikirkan balik, kalau aku  berjalan aku akan ketinggalan, jadi biarlah aku lari tanpa henti walaupun slow. Dan akhirnya lulus untuk ujian pertama hari tu!

Petangnya pulak ujian bertulis. Amboiii soalan susah kemain tahuuu. Tapi Alhamdulillah, diumumkan aku sebagai lulus. Tapi tak tahulah markah tu banyak mana..ke cukup-cukup makan 50 ja kot. Tak kisah la janji lulus je. Keputusan penuh pihak JRP akan hantar ke pasukan nanti.

Ujian kawad. Walaupun pada saat akhir tu aku mengalami kesukaran untuk bagi bahasa hukuman sebab sakit tekak. Dah tahu nak ambil ujian kawad tapi minum jugak ais banyak-banyak, last2 seksa diri sendiri. Tak ingat pantang. Aku gagah jugak keluarkan suara untuk bagi bahasa hukuman sampai berair mata-mata aku sebab pedih sangat tekak. Dan akhirnya lulus jugak. Alhamdulillah.

Panel temuduga. Kira bertuah la, aku kena group kedua terakhir. Time tu dah pukul 5.30 lebih kurang. Pengarah pun dah penat la. Mana taknya nak tanya sorang-sorang seramai 155 orang tu, mampu ke? Heh, dia pun tak kuasa. Kih3. Sampai group aku takda apa sangat yang ditanya, banyak bagi nasihat dan cuma satu soalan je yang aku terrrrpaksa mengiyakan...sekiranya diberikan pangkat Sarjan, SANGGUPkah kamu bertukar keluar ke pasukan lain? (posting kemana-mana negeri yang ditetapkan, kemudian meninggalkan suami aku dan status hubungan kami akan menjadi seperti PJJ - perhubungan jarak jauh, memandangkan suami aku bukannya asekar boleh bertukar keluar sama-sama. Suami aku awam, dia pun ada bisnes sendiri.  Lagu mana tu?? Uwaaa!!) Lantas aku jawab, ikut arahan, puan! Kemudian, terus sign surat akuanBlerghhhhhh. Jawapan yang keluar dari mulut tak sama macam yang dah melekat dalam hati...takmauuuuu! tak sanggup! Tapi untuk meluluskan diri memang takdak pilihan, so? sign jelah.... nanti kita adjust laa jalan belakang. Keh3.

Setahu aku, ada 5 orang yang tak lulus. Salah sorangnya, skot aku jauh dia datang..dari Sabah sana dan terpaksa balik. Tak apa untuk siri akan datang buat persediaan awal ye. Apapun, terima kasih semua yang mendoakan. :)

15 comments:

  1. tahniah niza..tpi mmg tak sanggup la nk berjauhan..:D

    ReplyDelete
  2. Ujian nek pangkat eyh?tahniah k.niza.. :)

    ReplyDelete
  3. Congrats. LAri pkai kasut adidas lain kali laju sikit hahahah

    ReplyDelete
  4. as salam

    alahmadulillah tahniah, you boleh buat punyer..
    yg lain2 belakang punya cirita kan..
    akak tumpang bangga:)

    ReplyDelete
  5. Salam Niza,
    tahniah! wahhh hebatnya boleh lari keliling tasik.
    akak kalau lari macam awak tu, maunya pewai tengah jalan.
    Selalu kena jerit dengan sarjan macam ROTU dulu
    tapi akhirnya selamat juga ditauliah sebagai YO.

    ReplyDelete
  6. Tahniah kakak tough!
    heheh.

    amboi, jawapan.
    ikut arahan.

    ikut hati lain.
    ehhehe

    ReplyDelete
  7. TAHNIAH NIZA!!!

    kita doalah tak kena pindah jauh2 nanti ya.

    ReplyDelete
  8. tahniah..
    berbaloi la penat lelah sebelum ni..kan??

    ReplyDelete

Nak komen? Haa..sila! sila! :D