12.8.13

Salam Aidilfitri

Tahun ni segala-galanya berubah dalam hidup saya. Luaran dan dalaman. Di rumah, di tempat kerja semua berubah. Pelik jugak rasa, mungkin faktor umur jugak barangkali. 32, buat saya rasa matang. Sebelum ni 30 dok rasa muda remaja lagi. Tiba-tiba masuk tahun 2013 ni saya rasa diri saya ni lain sangat. Saya sendiri pun pelik tau.

Kalau ada yang perasan, dari saya mula berbelog cara penulisan saya lain. Dulu entri banyak unsur-unsur jenaka. Suka melawak. Suka nak bagi orang gelak. Tapi sekarang, entri straight kayu! Nak kona sikit pun dah tak reti. Huu..payah. Tak tahu la, nak kata sindrom monopose pun tak lagi! Hehe.

Tak pa lah, yang penting saya suka dengan perubahan diri saya sekarang. Bahasa senang nak paham - sedar pun diri tu! Yelah, dah masuk 30an ni jiwa lebih ke arah mak-mak dah, walaupun takdak anak lagi. Hiburan, nak seronok tu semua dah tak berapa nak menarik dah. Senang cerita, duniawi makin kurang dah. Lebih kepada ukhrawi. Semoga istiqomah lah ye. 

Biarpun lambat sedar, tapi bersyukur Allah sayang saya. Dia gerakkan hati saya ke arah tu. Alhamdulillah. Tapi, jangan la salah paham pulak ye.. bila dah saya kata macam tu, nanti anggap saya ni suka bersosial pulak dulu-dulu. Tidak. Cuma dulu suka sangat dengan sikap `sambil lewa' je. Sekarang ni dah serius la kiranya. Faktor umur dan atas kesedaran masing-masing. Dunia makin parah, takut saya dibuatnya.

Eh, orang lain masih dalam mood raya, up entri raya tapi saya lain pulak ceritanya. Raya saya sama je tiap tahun masih berkesempatan beraya dengan Mak Ayah dan Mertua. Cuma tahun ni saya rela hati ambik cuti awal sebelum raya sebab yang lain-lain ambil cuti selepas raya. Saya sorang-sorang je kerja hari ni. 

Takda mood lah pulak nak buat kerja bila sensorang. Mati kutu! Hehe.

Selamat Hari Raya, Maaf Zahir & Batin :)